Show simple item record

dc.contributor.advisorZambrano Peña, Luis Nilo
dc.contributor.authorRíos Guedez, Manuel Olinto
dc.date.accessioned2022-11-17T18:05:34Z
dc.date.available2022-11-17T18:05:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8537
dc.description.abstractThe thesis Educational Research Program, to Strengthen Research Skills in Students of the fourth level of the specialty in Philosophy and Psychology of the UNAP, Iquitos 2019, Evaluative Research, used a quasi-experimental design and was aimed at evaluating the effect of the Program educational research in 30 students of the fourth level, already mentioned that made up the experimental group, to then compare them with the 30 students of the control group. According to the analyzed and contrasted results, it is concluded that the Investigative educational program produces positive effects in the strengthening of investigative skills in Fourth Level Students of the Faculty of Education Sciences and Humanities. ONE P. 2021. Because there is a significant difference between the pretest (15, 14) and the posttest (18, 34), which indicates the positive effect of the educational program. In conclusion, the educational program significantly strengthens the investigative skills in students of the fourth level of psychology and philosophy of the Faculty of Education Sciences and Humanities, due to the fact that there is a significant difference between the pretest (15,14) and the posttest (18,34), which indicates the effectiveness of the educational program in strengthening investigative skills.en_US
dc.description.abstractLa tesis Programa Educativo investigativo, para fortalecer las habilidades investigativas en los estudiantes del cuarto nivel de la especialidad en Filosofía y Psicopedagogía de la UNAP, Iquitos 2019, investigación de tipo Evaluativo, utilizó un diseño cuasi experimental y se orientó a evaluar el efecto del Programa educativo investigativo en 30 estudiantes del cuarto nivel, que conformaron el grupo experimental, para luego compararlos con los 30 estudiantes del grupo control. De acuerdo con los resultados analizados y contrastados se concluye que el programa educativo investigativo produce efectos positivos en el fortalecimiento de las habilidades investigativas en los estudiantes del cuarto nivel de Filosofía y Psicopedagogía de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades. UNAP. 2021, debido a que existe una diferencia significativa entre el pretest (15,14) y el postest (18,34), lo cual mejora el efecto positivo del programa educativo. En conclusión, el programa educativo fortalece significativamente las habilidades investigativas en los estudiantes del cuarto nivel de Filosofía y Psicopedagogía de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades, debido a que existe una diferencia significativa entre el pretest (15,14) y el postest (18,34), lo cual indica la eficacia del programa educativo en el fortalecimiento de las habilidades investigativas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectHabilidades_PE
dc.subjectInvestigaciónes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectFilosofíaes_PE
dc.titleEfectos de un programa educativo investigativo sobre habilidades de investigación en estudiantes del cuarto nivel de la especialidad en filosofía y psicopedagogía de la UNAP, Iquitos 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Docencia e Investigación Universitariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Docencia e Investigación Universitariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01es_PE
renati.author.dni05358854
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0021-9806
renati.advisor.dni05221907
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline131517es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorDíaz Heredia, José Noviano
renati.jurorReyes Muñoz, Margarita Genoveva
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess