Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar
dc.contributor.authorAmias del Aguila, Carlos Alberto
dc.date.accessioned2022-11-21T17:31:54Z
dc.date.available2022-11-21T17:31:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8549
dc.description.abstractThe research had the following general objective: Determine the Learning Achievements before and after the application of the interactive strategies of the Secondary School students of the Educational Institution No. 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022. The research was of a correlational type. The general design used was that of the experimental investigation of the pre-experimental type. The population was made up of 343 students from Educational Institution No. 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022. The sample consisted of 76 Secondary Education students from Educational Institution No. 60528 Hnos. Palla 2022. The selection of the sample, drawn from the sample design for populations of less than 1,500. The data collection instrument that was used was the questionnaire and the pre and posttest that had the purpose of knowing the learning achievements of the students of the Educational Institution No. 60528 Hnos. Palla 2022 before and after the application of interactive strategies. The most important results are: tc = 33.30; tt = 2.82; df = 9; ? = 1%, concluding that the Learning Achievements before and after the application of the interactive strategies have a statistically significant difference in the Secondary School students of the Educational Institution No. 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022. Therefore, the hypothesis is accepted. research hypothesis: "Learning Achievements will have a statistically significant difference before and after the application of interactive strategies in Secondary School students of Educational Institution No. 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022".en_US
dc.description.abstractLa investigación se planteó el siguiente objetivo general: Determinar los Logros de Aprendizaje antes y después de la aplicación de las estrategias interactivas de los estudiantes de Secundaria de la Institución Educativa N° 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022. La investigación fue de tipo correlacional. El diseño general que se empleó fue el de la investigación experimental de tipo pre experimental. La población lo conformaron 343 estudiantes de la Institución Educativa N° 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022. La muestra estuvo conformada por 76 estudiantes de Educación Secundaria de la Institución Educativa N° 60528 Hnos. Palla 2022. La selección de la muestra fue extraída a partir del diseño muestral para poblaciones menores a 1,500. El instrumento de recolección de datos que se utilizó fue el cuestionario y la prueba de pre y post test que tuvo como propósito conocer los logros de aprendizaje de los estudiantes de la Institución Educativa N° 60528 Hnos. Palla 2022 antes y después de la aplicación de las estrategias interactivas. Los resultados más importantes son: tc = 33,30; tt = 2.82; gl = 9; ? = 1%, concluyendo que los Logros de Aprendizaje antes y después de la aplicación de las estrategias interactivas tienen una diferencia estadísticamente significativa en los estudiantes de Secundaria de la Institución Educativa N° 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022. Por tanto, se acepta la hipótesis de investigación: “Los logros de aprendizaje tendrán una diferencia estadísticamente significativa antes y después de la aplicación de las estrategias interactivas en los estudiantes de Secundaria de la Institución Educativa N° 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022”.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodos de enseñanzaes_PE
dc.subjectLogroes_PE
dc.subjectAprendizaje activoes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleEfectos de las estrategias interactivas en los logros de aprendizaje de los estudiantes de secundaria de la Institución Educativa N° 60528 Hermanos Palla, Intuto 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Ciencias Naturaleses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Ciencias Naturaleses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43714012
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121216es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCordova Ramirez, Eleodoro
renati.jurorGuevara Torres, Fernando
renati.jurorGuevara Torres, Fernando
renati.jurorDiaz Vasquez, Selva Libertad
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess