Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enriquees_PE
dc.contributor.authorParedes Perea, Vidales_PE
dc.date.accessioned2022-12-21T18:29:14Z
dc.date.available2022-12-21T18:29:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8644
dc.description.abstractThe objective of the study was to evaluate to what extent the application of the educational program based on the algeplano influences the development of the competence solves problems of regularity, equivalence and change in fourth grade students of the secondary level of the Educational Institution No. 60110 Quistococha, San Juan, 2022. The methodology used in the research was experimental and quasi-experimental design with pre-test and post-test. The population and sample consisted of 64 fourth grade high school students, of which 32 from section A participated in the experimental group and 32 from section B in the control group. According to the results, it was determined that the application of the program based on the algeplano significantly influences the development of translating data and conditions into algebraic expressions, communicating their understanding of algebraic expressions, using strategies and procedures to find general rules, arguing statements about exchange relations and equivalence in fourth grade secondary school students of the educational institution studied, because the value p-value = 0.000 <0.05 was obtained. Significance level: ?=5%. It is concluded that the application of the educational program based on the algeplano significantly influences the development of the competence solves problems of regularity, equivalence and change in the students who participated in the present study.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del estudio fue evaluar en qué medida influye la aplicación del programa educativo basado en el algeplano al desarrollo de la competencia resuelve problemas de regularidad, equivalencia y cambio en estudiantes de cuarto grado del nivel secundario de la Institución Educativa N°60110 Quistococha, San Juan, 2022. La metodología que se utilizó en la investigación fue experimental y de diseño cuasi experimental con pre test y post test. La población y muestra estuvo conformada por 64 estudiantes de cuarto grado de secundaria de las cuales 32 de la sección A participaron en el grupo experimental y 32 de la sección B en el grupo de control. De acuerdo a los resultados se determinó que la aplicación del programa basado en el algeplano influye significativamente en el desarrollo de traduce datos y condiciones a expresiones algebraicas, comunica su comprensión sobre las expresiones algebraicas, usa estrategias y procedimientos para encontrar reglas generales, argumenta afirmaciones sobre relaciones de cambio y equivalencia en los estudiantes de cuarto grado de secundaria de la institución educativa estudiada, debido a que se obtuvo un p-valor= 0,000 <0,05. Nivel de significancia: ?=5%. Se concluye, que la aplicación del programa educativo basado en el algeplano influye significativamente en el desarrollo de la competencia resuelve problemas de regularidad, equivalencia y cambio en los estudiantes que participaron en el presente estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectPrograma de enseñanzaes_PE
dc.subjectMaterial didácticoes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titlePrograma educativo basado en algeplano para desarrollar la competencia resuelve problemas de regularidad, equivalencia y cambio de estudiantes del cuarto grado de secundaria en la Institución Educativa N°60110 Quistococha, San Juan 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72453536
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodríguez Quiroz, Segundo Artidoro
renati.jurorReyes Muñoz, Margarita Genoveva
renati.jurorSoplin Soplin, Carlos Alberto
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess