Show simple item record

dc.contributor.advisorJara Ibarra, Juan de Dios
dc.contributor.authorAngulo Rodríguez, Delio Martin
dc.date.accessioned2023-01-25T17:18:07Z
dc.date.available2023-01-25T17:18:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8758
dc.description.abstractThe objective of the study was to explain the influence of Emotional Intelligence on managerial performance in the perception of teachers of public educational institutions at the Primary level of the town of Requena, 2020. The study was explanatory and designed: field, transectional and bivariate. The sample consisted of 149 teachers from different primary schools in the city of Requena. The technique used to collect data was the survey and the questionnaire as an instrument; the same ones that were validated and trusted as data collection tools. The results of the study were that 63.8% of the directors of the Primary Level of the Public Educational Institutions have an excellent level of motivation and, on the other hand, 71.8% of the directors had a good performance. In the bivariate analysis, the existence of a highly significant correlation between emotional intelligence and managerial performance was verified in the perception of education teachers at the primary level of public educational institutions in the town of Requena (p-value < 0.01). Therefore, it is concluded that there is a significant influence of emotional intelligence on managerial performance from the perception of the teacher (binary logistic regression, p-value = 0.000 <0.05).en_US
dc.description.abstractEl objetivo del estudio fue explicar la influencia de la Inteligencia emocional en el desempeño Directivo en la percepción de los docentes de las Instituciones educativas públicas del nivel Primaria de la localidad de Requena, 2020. El estudio fue de tipo explicativo y diseño: campo, transeccional y bivariado. La muestra fue de 149 docente de diferentes escuelas del nivel primaria de la ciudad de Requena. La técnica que se utilizó para recoger datos fue la encuesta y como instrumento el cuestionario; los mismos que fueron validados y confiados como herramientas de recolección de datos. Los resultados del estudio fue que el 63,8% de los directivos del Nivel Primaria de las Instituciones Educativas Públicas tienen una motivación en el nivel excelente y, por otro lado, el 71,8% de los directivos tuvieron un desempeño bueno. En el análisis bivariado se verificó la existencia de una correlación altamente significativa entre inteligencia emocional y desempeño directivo en la percepción de los docentes de educación del nivel primaria de instituciones educativas públicas en la localidad de Requena (p-valor < 0,01). Por lo que se concluye, existe una influencia significativa de la inteligencia emocional en el desempeño directivo desde la percepción del docente (regresión logística binario, p-valor= 0,000 <0,05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectInfluencia sociales_PE
dc.subjectAdministrador de la educaciónes_PE
dc.subjectEscuela primariaes_PE
dc.titleInfluencia de la inteligencia emocional en el desempeño directivo en las instituciones educativas públicas del nivel primaria de la localidad de Requena, 2020es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni42083580
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3151-8569
renati.advisor.dni05397655
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorDávila Casique, Víctor
renati.jurorHuerta Vardales, Victoria de Jesús
renati.jurorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess