La realidad aumentada aplicada al branding en el sector turismo de la ciudad de Iquitos
Date
2022Author
Ruíz Sánchez, Anita Fernanda
Arévalo Meléndez, Bianca Marieta
Metadata
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The thesis "augmented reality applied to branding in the tourism sector of the city of Iquitos" had the purpose of studying Augmented Reality (AR) with indicators such as interaction with tourist areas, such as location, integration and possible new scenarios that facilitates AR; On the other hand, the positioning of the Branding of the tourist companies of the city of Iquitos was also investigated, the attraction generated by the use of web platforms to tourists was studied, from visits, trips, innovations, connectivity in real time and the promotions of the different businesses or companies related to tourism that facilitate the best customer service, the increase in the possibility of diffusion, the differentiation of the competition among other important aspects. The methodology was under a quantitative research approach, of a descriptive type, with two samples. The first sample was applied to national and foreign tourists (70 surveys), the second sample was applied to workers of tourism companies (26 surveys). The hypothesis has been proven by accepting the following postulate: the greater the application of augmented reality, the greater the positioning of branding in tourism companies”. La tesis “la realidad aumentada aplicada al branding en el sector turismo de la ciudad de Iquitos” tuvo como propósito estudiar la Realidad Aumentada (RA) con indicadores como la interacción con zonas turísticas, como la localización, la integración y los posibles nuevos escenarios que facilita la RA; por otro lado, también se investigó el posicionamiento del Branding de las empresas turísticas de la ciudad de Iquitos, se estudió sobre la atracción que genera el uso de las plataformas web a los turistas, desde las visitas, los viajes, las innovaciones, la conectividad en tiempo real y las promociones de los diferentes negocios o empresas relacionadas con el turismo que facilite el mejor servicio al cliente, el aumento de la posibilidad de difusión, la diferenciación de la competencia entre otros aspectos importantes. La metodología fue bajo un enfoque de investigación cuantitativa, de tipo descriptiva, con dos muestras. La primera muestra se aplicó a turistas nacionales y extranjeros (70 encuestas), la segunda muestra se aplicó a los trabajadores de las empresas turísticas (26 encuestas). Se ha demostrado la hipótesis aceptando el siguiente postulado: a mayor aplicación de la realidad aumentada, mayor posicionamiento del branding en las empresas turísticas”.
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- Tesis [162]