Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar
dc.contributor.authorAngulo Murrieta, Emily Marie
dc.date.accessioned2023-03-21T17:20:29Z
dc.date.available2023-03-21T17:20:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8930
dc.description.abstractThe research was raised as a general objective: To determine the relationship between the dimensions of collaborative learning and learning achievements in secondary education students of the educational institution of the educational institution Nº 60790 Providencia Rio Corrientes Province of Loreto (Nauta) 2022. The research was non-experimental. The design used was descriptive and correlational. The population was made up of 60 students from Educational Institution No. 60790 Providencia Rio Corrientes Province of Loreto (Nauta) 2022. The census sample was used; therefore, our sample was equivalent to the population, that is, the 60 students of the educational institution. The data collection instrument that was used was the questionnaire for collaborative learning and the official minutes of the second quarter, whose purpose was to know the learning achievements of the students of the Educational Institution No. 60790 Providencia Rio Corrientes Province of Loreto (Nauta). 2022. The most important results are: tc = 43.76; tt = 2.68; df = 12; ? = 1%, concluding that there is a significant relationship between collaborative learning and learning achievement. Therefore, the research hypothesis is accepted: "There is a significant relationship between collaborative learning and learning achievements in secondary school students of the educational institution No. 60790 Providencia Rio Corrientes Province of Loreto (Nauta) 2022".en_US
dc.description.abstractLa investigación se planteó como objetivo general: Determinar la relación entre las dimensiones del aprendizaje colaborativo y los logros de aprendizaje en estudiantes de educación secundaria de la institución educativa de la institución educativa Nº 60790 Providencia Rio Corrientes Provincia de Loreto (Nauta) 2022. La investigación fue de tipo No experimental. El diseño que se empleó fue el descriptivo y correlacional. La población lo conformaron 60 estudiantes de la Institución Educativa Nº 60790 Providencia Rio Corrientes Provincia de Loreto (Nauta) 2022. Se utilizó la muestra censal por tanto nuestra muestra fue equivalente a la población, es decir los 60 estudiantes de la institución educativa. El instrumento de recolección de datos que se utilizó fue el cuestionario para el aprendizaje colaborativo y las actas oficiales del segundo trimestre que tuvo como propósito conocer los logros de aprendizaje de los estudiantes de la Institución Educativa Nº 60790 Providencia Rio Corrientes Provincia de Loreto (Nauta) 2022. Los resultados más importantes son: tc = 43,76; tt = 2,68; gl = 12; ? = 1%, concluyendo que existe una relación significativa entre el aprendizaje colaborativo y los logros de aprendizaje. Por tanto, se acepta la hipótesis de investigación: “Existe una relación significativa entre el aprendizaje colaborativo y los logros de aprendizaje en estudiantes de educación secundaria de la institución educativa Nº 60790 Providencia Rio Corrientes Provincia de Loreto (Nauta) 2022”.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titleAprendizaje colaborativo y logros de aprendizaje en estudiantes de educación secundaria de la Institución Educativa N° 60790 Providencia Río Corrientes provincia de Loreto Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72133029
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121426es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorOlortegui Saenz, Julio Cesar
renati.jurorRengifo Rengifo, Moises
renati.jurorCalderon Huarmiyuri, Alana
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess