El comportamiento del e-commerce en las empresas de artesanías de madera en la ciudad de Iquitos, 2020
Date
2022Author
García Mendoza, Margaret Fiorella
Laiche Maytahuari, Jakelin
Metadata
Show full item recordAbstract
The thesis, "The behavior of e-commerce in wood craft companies in the city of Iquitos, 2020". Its purpose is to study the knowledge of the artisan regarding e-commerce, from the use of web platforms, the use of the interface to market their products, the use of virtual catalogs and online payment methods. The study is quantitative and applied, with a descriptive, cross-sectional design. An instrument was used, which is the Survey, it was subjected to the reliability test, obtaining Cronbach's Alpha, ? = 0.887, therefore it is a reliable instrument and measures what it should measure. The sample is non-probabilistic of 77 surveys applied to wood craftsmen. 40 men and 37 women participated in the study; The ages between 46 to 55 years were artisans who obtained the highest frequency. The research hypothesis was demonstrated, accepting that the behavior of e-commerce in companies that sell handicraft products is not very significant in the city of Iquitos. Training is recommended for artisans to position themselves to the trends of using the sale of their products online. La tesis, “El comportamiento del e-commerce en las empresas de artesanías de madera en la ciudad de Iquitos, 2020”. Tiene como propósito estudiar el conocimiento del artesano respecto al e-commerce, desde la utilización de plataformas en la web, la utilización del interfaz para comercializar sus productos, la utilización de catálogos virtuales y las formas de pago online. El estudio es cuantitativo y aplicado, con diseño descriptivo, transeccional. Se utilizó un instrumento que es la Encuesta, fue sometida a la prueba de confiabilidad obteniéndose el Alfa de Cronbach, ? = 0,887 por lo tanto es un instrumento confiable y mide lo que debe medir. La muestra es no probabilística de 77 encuestas aplicadas a los artesanos de la madera. Participaron en el estudio 40 hombres y 37 mujeres; las edades entre 46 a 55 años fueron artesanos que obtuvieron mayor frecuencia. Se demostró la hipótesis de investigación, aceptando que el comportamiento del e-commerce en las empresas que comercializan productos artesanales no es muy significativo en la ciudad de Iquitos. Se recomienda capacitación para que los artesanos se posicionen a las tendencias de utilizar la venta de sus productos online.
Collections
- Tesis [159]