Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorIzquierdo García, Margot
dc.contributor.authorPérez Murayari de Chuquival, Rosario de Fátima
dc.date.accessioned2023-06-05T18:36:32Z
dc.date.available2023-06-05T18:36:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9112
dc.description.abstractThe study had as a research question: What is the effect of the program "Educating my emotions" in the improvement of management in school coexistence in managers and teachers of the Educational Institution "Loreto" Iquitos 2022? and to give an adequate answer The objective was formulated to evaluate the effect of the program educating my emotions in the improvement of management in school coexistence in managers and teachers of the Loreto educational institution. As a methodology, the type of evaluative research was considered and the level was integrative, with univariate, longitudinal and field design, with a single group, with pre-test and post-test. The population and sample were made up of 40 teachers and managers. The data collection instrument was validated by expert judgment. The conclusion is that the application of the program educating my emotions significantly improves the management of school coexistence in directors and teachers of the Loreto educational institution, because the average before and after the application of the educational program has a difference in favor after its application, which allows us to affirm that the program was effective in increasing knowledge to carry out an adequate management in school coexistence.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo como pregunta de investigación: ¿Cuál es el efecto del programa “Educando mis emociones” en la mejora de la gestión en convivencia escolar en directivos y docentes de la Institución Educativa “Loreto” Iquitos 2022?, y para dar una respuesta adecuada se formuló como objetivo evaluar el efecto del programa educando mis emociones en la mejora de la gestión en convivencia escolar en directivos y docentes de la institución educativa Loreto. Como metodología se consideró el tipo de investigación evaluativo y el nivel fue integrativo, con diseño univariado, longitudinal y de campo, con un grupo único, con pre test y post test. La población y muestra se conformó con 40 docentes y directivos. El instrumento de recolección de datos fue validado por juicio de expertos. La conclusión es que la aplicación del programa educando mis emociones mejora significativamente la gestión en convivencia escolar en directivos y docentes de la institución educativa Loreto, porque el promedio antes y después de la aplicación del programa educativo tiene diferencia a favor después de su aplicación, lo que permite afirmar que el programa fue eficaz al incrementar conocimientos para realizar una gestión en convivencia escolar adecuada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSociología de la educaciónes_PE
dc.subjectAmbiente educacionales_PE
dc.subjectRelación docente-administraciónes_PE
dc.subjectPersonal educativoes_PE
dc.titlePrograma educando mis emociones para la mejora de la gestión en convivencia escolar en directivos y docentes de la Institución Educativa Loreto Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47958335
renati.author.dni05405695
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorArévalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorSánchez Bardales, Doris
renati.jurorRengifo Rengifo, Moisés
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess