Show simple item record

dc.contributor.advisorLópez Alvarado, Linda Priscilla
dc.contributor.authorHerrera Cornejo, Carlos Miguel
dc.date.accessioned2023-07-27T16:58:03Z
dc.date.available2023-07-27T16:58:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9231
dc.description.abstractThis research has been carried out with the purpose of determining the effectiveness of informative infographics used as a didactic strategy to improve learning in the competition builds historical interpretations in the students of the Isla del Tigre Educational Institution of the Ramón Castilla secondary level. The type of research used in the study is applied by adopting the preexperimental design with pre-test and post-test. The population and sample that have been taken into account are 47 students from 1st to 5th grade of the secondary level of the Isla del Tigre Ramón Castilla educational institution. Data was obtained using the task analysis technique, with respect to the instrument used, this was a historical interpretation sheet, which was previously validated by experts. The research concluded that Informative Infographics as a didactic strategy to improve learning in competition builds historical interpretations is effective.en_US
dc.description.abstractSe hizo esta investigación con el objetivo de saber la eficacia de la infografía informativa usada como estrategia didáctica para mejorar el aprendizaje en la competencia construye interpretaciones históricas en los alumnos de la Institución Educativa Isla del Tigre del nivel secundaria Ramón Castilla. El tipo de exploración usada en el estudio es aplicado adoptando el diseño pre en fase de prueba con pre test y articulo test. La muestra que se tomó son 47 alumnos de 1° a 5° del nivel secundario de la institución educativa Isla del Tigre Ramón Castilla. Para la obtención de los datos se realizó por medio de la técnica de examen de tareas, en relación con el instrumento empleado, ésta fue una ficha de interpretación histórica, el cual fue antes validado por profesionales. La exploración llego a la conclusión de que la Infografía informativa como estrategia didáctica para hacer mejor el estudio en la competencia construye interpretaciones históricas es eficaz.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectInfografíaes_PE
dc.subjectPlanificación de la educaciónes_PE
dc.subjectCompetencias del docentees_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleLa infografía informativa como estrategia didáctica para mejorar el aprendizaje en la competencia construye interpretaciones históricas de los estudiantes de la I.E. Isla del Tigre del nivel secundario Ramón Castilla 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05335617
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2386-0711
renati.advisor.dni05405776
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorDiaz Perez, Rolando
renati.jurorDiaz Vasquez, Selva Libertad
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess