Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorSoria Filomeno, Sergio Eliseo
dc.date.accessioned2023-09-08T18:00:51Z
dc.date.available2023-09-08T18:00:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 S68 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9325
dc.description.abstractThe objective of this study was to explain the influence of socio affective factors in fifth year students’ English writing skills at public high schools in Iquitos district 2021. The research type was explanatory with field study, contemporary transectional, and multivariate designs. The study population was made up by 2697 students and a stratified sample with proportional allocation of 329. Results show that the mean score in English writing was 10,09 out of 20, which is categorized as beginner, as well as in its dimensions: Adaptation to the communicative situation (10.11), text organization and development (9.93), use of written language conventions (10.122), reflection and evaluation of the text format, content and context (10.19). Results in the socio-affective factors variable show that the mean score was 50.33 out of 100. The correlation index was r= -0.025. In conclusion, results of the nonparametric Spearman's Rho test show that there is no correlation between the study variables since the correlation is negative and the p-value = 0.326 > α = 0.05, therefore, the binary regression test was not applied to this study; hence there is no influence of socio-affective factors into English writing, rejecting the research hypothesis.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del presente estudio fue explicar la influencia de los factores socio afectivos en la producción de textos escritos en inglés en estudiantes de quinto grado de secundaria en instituciones educativas públicas del distrito de Iquitos 2021. La investigación fue de tipo explicativa con diseños de campo, transeccional contemporáneo, y multivariado. La población de estudio estuvo conformada por 2697 estudiantes y una muestra estratificada con afijación proporcional de 329. Los resultados muestran que la media en producción de textos escritos en inglés fue de 10,09 en escala vigesimal, que es logro en inicio, así como en sus dimensiones: adecuación a la situación comunicativa (10,11), organización y desarrollo textual (9,93), utilización de convenciones del lenguaje escrito (10,122), reflexión y evaluación de la forma, contenido y contexto del texto escrito (10,19). Los resultados en la variable factores socio afectivos muestran que la media fue de 50,33 en una escala transformada a 100. El índice de correlación fue de r= -0,025. En conclusión, los resultados de la prueba no paramétrica Rho de Spearman muestran que no existe correlación entre las variables, porque la correlación es negativa y el p-valor = 0,326 > α = 0.05, por tanto, no se realizó un modelo de regresión logística binaria, ya que no existe correlación, por lo tanto, no existe influencia, rechazándose la hipótesis de la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje socio emocionales_PE
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectEnseñanza de idiomases_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleFactores socio afectivos asociados a la producción de textos escritos en inglés en estudiantes de quinto grado de secundaria en instituciones educativas públicas de Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni77034360
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Chia. Priscilla
renati.jurorSilva Yong, Maria Esther
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess