Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorDel Aguila Trigoso, Ana
dc.contributor.authorReátegui Cárdenas, Rosvita
dc.date.accessioned2023-09-12T18:56:47Z
dc.date.available2023-09-12T18:56:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other303.4833 D53 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9330
dc.description.abstractIn Punchana district, this research was developed to respond to the hypothesis the application of the netiquette educational program in managers and teachers significantly improves online social coexistence in the Primary Educational Institution No. 61015, and for this reason to evaluate the effect of the application of the mentioned program. The type of evaluative research was considered, as well as the longitudinal, field, and quasi-experimental design with a single group. The study population consisted of 47 teachers and managers, who were also the sample, in which an entrance and exit test was applied through a written performance test, an instrument that was validated by experts. Its conclusion is that the effect of the application of the netiquette educational program to managers and teachers to improve online social coexistence of the Primary Educational Institution No. 61015, is effective because it is observed that before the application of the program 2.1 % (n=1) was located at the beginning level in online social coexistence, 63.8% (n=38) at the process level and 34.1% (n=16) at the expected achievement level, no manager and teacher showed outstanding achievement. After the application of the program, 6.4% (n=3) are observed at the process level, 85.1% (n=40) at the expected level of achievement and 8.5% (n=4) at outstanding achievement level.en_US
dc.description.abstractEn el distrito de Punchana, se desarrolló esta investigación en busca de dar respuesta a la hipótesis de que la aplicación del programa educativo de netiqueta en directivos y docentes mejora significativamente la convivencia social online en la Institución Educativa Primaria N°61015, y por tal motivo evaluar el efecto de la aplicación del mencionado programa. Se consideró el tipo de investigación evaluativo, además como diseño se tuvo el longitudinal, de campo, y cuasi experimental considerando un grupo único. Para tal efecto se consideró la población a estudiar constituida por 47 docentes y directivos, los que además fueron la muestra, se les aplicó una pre y post test mediante una prueba escrita de desempeño, instrumento que fue validada por expertos. Tiene como conclusión, que el efecto de la aplicación del programa educativo netiqueta a directivos y docentes para mejorar la convivencia social online de la Institución Educativa de Primaria N° 61015, es eficaz porque se observa que antes de la aplicación del programa el 2,1% (n=1) se ubicaba en nivel de inicio en convivencia social online, el 63,8% (n=38) en nivel de proceso y el 34,1% (n=16) en nivel logro esperado, ningún directivo y docente mostró logro destacado. Al terminar la aplicación del programa, se tiene que el 6,4% (n=3) en nivel de proceso, al 85,1% (n=40) en nivel de logro esperado y al 8,5% (n=4) en nivel de logro destacado.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectComportamiento sociales_PE
dc.subjectProfesionales de la educaciónes_PE
dc.subjectDocente de escuela primariaes_PE
dc.titlePrograma educativo de netiqueta en directivos y docentes para mejorar la convivencia social online en la Institución Educativa Primaria N° 61015 la Inmaculada Punchana 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05357857
renati.author.dni05403854
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorCeliz López, Teófilo
renati.jurorLópez Vásquez, Ana Rosana
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess