Buenas prácticas de turismo sostenible y calidad del servicio turístico en el distrito de Nauta 2021
Abstract
The research had as general objective: to determine the relationship between good practices of sustainable tourism and quality of the tourist service in the District of Nauta 2021, where an applied type study was chosen, descriptive-correlational level with non-experimental design, which It was made up of a population of 126,000 tourists, taking the sample of 368 tourists, to whom the survey technique and the questionnaire of questions were applied as an instrument for data collection. Concluding that good sustainable tourism practices are being developed on a regular basis (32%). For its part, the quality of tourist service is rated as regular (31%). Regarding the relationship, it was determined that there is a significant relationship between good practices of sustainable tourism and the quality of the tourist service corroborated by (r=0.739; p=0.000), the same for the environmental axis dimension (r=0.501; p=0.000); for the socioeconomic axis (r=0.717; p=0.000) and the tourist axis (r=0.542; p=0.000) all are significantly related to the quality of the tourist service. La investigación tuvo como objetivo general: determinar la relación entre buenas prácticas de turismo sostenible y calidad del servicio turístico en el Distrito de Nauta 2021, en donde se optó por un estudio de tipo aplicada, nivel descriptivo-correlacional con diseño no experimental, el cual estuvo conformado por una población de 126,000 turistas, tomando la muestra de 368 turistas, a quienes se les aplicó la técnica de la encuesta y el cuestionario de preguntas como instrumento para la recolección de datos. Llegando a la conclusión que las buenas prácticas de turismo sostenible se vienen desarrollando de forma regular (32%). Por su parte, la calidad de servicio turístico es calificada como regular (31%). En cuanto a la relación se determinó que existe relación significativa entre buenas prácticas de turismo sostenible y la calidad del servicio turístico corroborador por (r=0.739; p=0.000), lo mismo para la dimensión eje ambiental (r=0.501; p=0.000); para eje socioeconómico (r=0.717; p=0.000) y eje turista (r=0.542; p=0.000) todos se relacionan significativamente con la calidad del servicio turístico en el Distrito de Nauta.
Collections
- Tesis [159]