Show simple item record

dc.contributor.advisorDávila Panduro, Susy Karina
dc.contributor.authorChang Reategui, Manuel Alejandro
dc.date.accessioned2023-10-18T18:54:49Z
dc.date.available2023-10-18T18:54:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other306.43 C19 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9406
dc.description.abstractThe objective of the research was to determine the factors that influence cultural identity in high school students at I.E. N°60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde, in the year 2022. The type of research was descriptive-quantitative and the method used was correlational-transectional, since the information was collected at the same time to describe relationships between cultural identity and the following factors: globalization, social and personal. The study population consisted of all the students of the I.E. N°60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde, enrolled in the year 2022, which were a total of 643 students and a non-probabilistic intentional sample was used where the 2nd grade of secondary school was chosen for the collection of information and a total of 117 students were used. The techniques used considering the size of the sample were: the survey, where the students could jointly indicate their appreciation of the factors under study and the interview where the teacher studied the cultural identity, as instruments the questionnaire was used to obtain the results of the indicators of the three factors and the interview form to identify how the cultural identity is developed. As a result of the application of the Kendall Tau-b correlation, it was obtained that there is influence of the Globalization, Social and Personal Factor in Cultural Identity.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo como objetivo determinar los factores que influyen en la identidad cultural en los estudiantes de secundaria en la I.E. N°60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde, en el año 2022. El tipo de la investigación fue descriptivo-cuantitativo y el método que se empleó, fue el correlacional-transeccional; ya que se recogió la información en un mismo momento para describir relaciones entre la identidad cultural y los factores: globalización, social y personal. La población de estudio estuvo conformada por todos los estudiantes la I.E. N°60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde, matriculados en el año 2022, que fueron un total de 643 estudiantes y se utilizó un muestro no probabilístico intencionado donde se escogió el 2do grado de secundaria, para la recolección de la información y se tuvo un total de 117 estudiantes. Las técnicas que se emplearon fue considerando el tamaño de la muestra fueron: la encuesta, donde los estudiantes pudieron señalar en forma conjunta su apreciación sobre los factores en estudio y la entrevista donde el docente estudió la identidad cultural, como instrumentos se tuvo el cuestionario, para obtener los resultados de los indicadores de los tres factores y la ficha de entrevista para identificar cómo se desarrolla la identidad cultural. Como resultado a través de la aplicación de la prueba de Correlación de Tau-b de Kendall, se obtuvo que existe influencia del Factor Globalización, Social y Personal en la Identidad Cultural.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación y culturaes_PE
dc.subjectIdentidad culturales_PE
dc.subjectGlobalización culturales_PE
dc.subjectEntorno socioculturales_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleFactores que influyen en la identidad cultural en los estudiantes de secundaria en la I.E. N° 60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.04.01es_PE
renati.author.dni46383916
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5235-532X
renati.advisor.dni40200098
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorOlortegui Saenz, Julio Cesar
renati.jurorZambrano Peña, Luis Nilo
renati.jurorZapata Vasquez, Eliseo Edgardo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess