Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorYalta Mera, Johana Patricia
dc.date.accessioned2023-11-29T15:07:45Z
dc.date.available2023-11-29T15:07:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other378.125 Y77 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9547
dc.description.abstractThe purpose of this research study was to assess the effectiveness of using Google Classroom in second level Foreign Language teacher-education students’ English performance at the National University of the Peruvian Amazon, Iquitos 2022. The research type was evaluative and field study, contemporary transectional, univariate, and quasi experimental designs, including a control group, pre-test, and post-test. The population and sample consisted of 45 students. Data collection involved tests of reading, listening, speaking, and writing. The results obtained of the post-test demonstrate the experimental group was higher than the control group in terms of mean scores (17,151>14,522). The same happened in each dimension: listening (18,167>14,706), speaking (15,866>14,292), reading comprehension (18,696>17,441), and writing (15,875>11,647). In summary, the difference is statistically significant in students’ English performance after using Google Classroom, as p-value = 0.000 < α = 0.05.en_US
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación fue la evaluación de la efectividad del uso de Google Classroom en los aprendizajes de inglés en estudiantes del segundo nivel de las carreras de Idiomas Extranjeros en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana, Iquitos 2022. La investigación fue de tipo evaluativa con diseños de campo, transeccional contemporáneo, univariado y cuasi experimental con grupo control, pretest y post test. La población y muestra estuvo constituida por 45 estudiantes. Para recopilar datos, se utilizaron pruebas de comprensión oral y escrita y pruebas de desempeño oral y escrita. Los resultados obtenidos en la prueba de salida evidencian que el grupo experimental superó al grupo control en relación con la media (17,151 > 14,522). De igual manera, esto se refleja en cada una de las dimensiones: Comprensión oral (18,167 > 14,706), Producción oral (15,866 > 14,292), Comprensión de textos escritos (18,696> 17,441) y producción de textos escritos (15,875 > 11,647). En síntesis, existe una diferencia estadísticamente significativa en cuanto a los aprendizajes de inglés de la población estudiada después de la implementación de la plataforma educativa Google Classroom, pues el p-valor = 0,000 < α = 0,05.es_PE
dc.description.abstractO objetivo deste trabalho de pesquisa foi avaliar a eficacia do uso do Google Classroom na aprendizagem do inglês em estudantes do segundo nível de carreiras de Língua Estrangeira da Universidade Nacional da Amazônia Peruana, Iquitos 2022. A pesquisa foi avaliativa com delineamentos de campo, contemporâneos transicionais, univariados e quase-experimentais com grupos controle, pré-teste e pós-teste. A população e a amostra foram de 45 estudantes. Em relação aos instrumentos de coleta de dados, os testes caracterizaram-se por testes de compreensão oral e escrita, testes de desempenho oral e escrito. Os resultados obtidos no teste de saída mostram que o grupo experimental superou o grupo de controle em relação à média (17.151 > 14.522). O mesmo acontece em cada uma das dimensões: Compreensão oral (18.167 > 14.706), Produção oral (15.866 > 14.292), Compreensão de textos escritos (18.696> 17.441) e Produção de textos escritos (15.875 > 11.647). Em síntese, a diferença é estatisticamente significante no aprendizado da língua inglesa na população estudada após a utilização do Google Sala de Aula, uma vez que o p-valor = 0,000 < α = 0,05.pt_BR
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectEnseñanza asistida por ordenadores_PE
dc.subjectEnseñanza de idiomases_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleUso de google classroom para mejorar los aprendizajes de inglés en estudiantes de segundo nivel de las carreras de idiomas extranjeros en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_PE
thesis.degree.disciplineDoctorado en Educaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameDoctor(a) en Educaciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44004210
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline199018es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#doctores_PE
renati.jurorChucos Calixto, Walter Luis
renati.jurorDávila Panduro, Susy Karina
renati.jurorVelásquez Panduro, Milka
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess