Show simple item record

dc.contributor.advisorReyes Muñoz, Margarita Genoveva
dc.contributor.authorGarcia Pinedo, Arnaldo Martin
dc.contributor.authorShapiama Mori, Anthony
dc.date.accessioned2023-11-30T14:50:39Z
dc.date.available2023-11-30T14:50:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 G25 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9552
dc.description.abstractThis research has been carried out with the purpose of relating the didactic strategy based on the Polya model and the resolution of mathematical problems in students of the first year of secondary school of the Experimental Center, National University of the Peruvian Amazon, district of San Juan Bautista in the year 2021. The research methodology was the relational type, through a cross-sectional, bivariate, and field design. The population and sample were made up of 105 students from the first grade of secondary school. To obtain the data, the survey technique was used, a questionnaire and a written test as an instrument, previously validated by experts. It was concluded that there is a low significant direct relationship between didactics based on the Polya model and the resolution of mathematical problems in first grade high school students of the Experimental Center, National University of the Peruvian Amazon.en_US
dc.description.abstractLa elaboración de esta investigación tuvo como propósito: Relacionar la estrategia didáctica basado en el modelo de Polya y la resolución de problemas matemáticos en estudiantes del primer año de secundaria del Centro Experimental, Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, distrito de San Juan Bautista en el año 2021. Se tuvo como metodología de investigación, el tipo relacional, mediante un diseño transversal, bivariado y de campo. La población y muestra la conformaron 105 estudiantes del primer grado de secundaria. Para la obtención de los datos se utilizó la técnica de encuesta, un cuestionario y una prueba escrita, instrumentos que fueron previamente validados por expertos. Se llegó a la conclusión que existe una relación directa significativa baja entre la aplicación de estrategia didáctica basado en el modelo de Polya y la resolución de problemas matemáticos en los estudiantes de primer grado de secundaria del Centro Experimental, Universidad Nacional de la Amazonía Peruana.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectMétodos educativoses_PE
dc.subjectDidácticaes_PE
dc.subjectAprendizaje basado em problemases_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleEstrategia didáctica basado en el modelo de Polya y resolución de problemas matemáticos en estudiantes del primer año de secundaria del Centro Experimental Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, San Juan Bautista 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Matemática e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Matemática e Informáticaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44339327
renati.author.dni45694322
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4800-7725
renati.advisor.dni05256772
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121836es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZapata Vasquez, Eliseo Edgardo
renati.jurorCordova Ramirez, Eleodoro
renati.jurorSoplin Soplin, Carlos Alberto
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess