Influencia de los estilos de aprendizaje en el rendimiento académico de los estudiantes de la facultad de odontología de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2021
Abstract
The main objective of the study was to investigate whether learning styles (LE) influence academic performance (AR) of the Faculty of Dentistry of the National Amazonian University of Peru (FO-UNAP) 2021. Approach It was quantitative, non-experimental, descriptive and explanatory. The study sample was made up of all students who met the inclusion and exclusion criteria, 268 students, 125 men (46.6%) and 143 women, who were enrolled in the second semester of the FO-ONE P of the academic year (53.4%). I enrolled in 2021. Information was collected using data sheets. This included Kolb Learning Styles Inventory EA variables (convergence, divergence, assimilation, accommodation) and RA Cumulative Weighted Average (PPA) grades. ) (bad, average, good, excellent). The examined sample had a good RA of 56.0% (150 of 268), that is, grades between 14 and 16, and the main EA of the students converged at 45.1% (111 of 268). 36.6% of convergent EA students had good RA with grades 14-16 (p=0.000). All EAs (convergent, divergent, assimilative and adaptive) are associated with academic performance (p˂0.001). It is concluded that there is a significant relationship between EA and RA of the 2021 FO-UNAP students. El principal objetivo del estudio fue investigar si los estilos de aprendizaje (LE) influyen en el rendimiento académico (RA) de la Facultad de Odontología de la Universidad Nacional Amazónica del Perú (FO-UNAP) 2021. Enfoque Fue cuantitativo, no experimental, descriptivo y explicativo. La muestra del estudio estuvo compuesta por todos los estudiantes que cumplieron con los criterios de inclusión y exclusión, 268 estudiantes, 125 varones (46,6%) y 143 mujeres, que se encontraban matriculados en el segundo semestre de la FO-ONE P del año académico (53,4%). Me matriculé en 2021. La información se recopiló mediante hojas de datos. Esto incluyó las variables EA del Inventario de Estilos de Aprendizaje de Kolb (convergencia, divergencia, asimilación, acomodación) y notas del promedio ponderado acumulativo (PPA) de RA. (malo, regular, bueno, excelente). La muestra examinada tuvo una buena RA del 56,0% (150 de 268), es decir, grados entre 14 y 16, y la EA principal de los estudiantes convergió en el 45,1% (111 de 268). El 36,6% de los estudiantes de EA convergente tuvieron buena AR con grados 14-16 (p=0,000). Todas las EA (convergentes, divergentes, asimilativas y adaptativas) están asociadas con el rendimiento académico (p˂0,001). Se concluye que existe una relación significativa entre EA y RA de los estudiantes 2021 de FO-UNAP.
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- Tesis [6]