Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar
dc.contributor.authorGratelly Castro, Liria Mariel
dc.contributor.authorSoria Yabar, Maria del Jesus
dc.date.accessioned2023-12-12T18:02:07Z
dc.date.available2023-12-12T18:02:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other373.27 G79 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9596
dc.description.abstractThe general objective of the research was: To establish what relationship exists between reading comprehension and learning achievements in the area of Citizen and Civic Training in students of the 5th grade of secondary school, Iquitos National School, San Juan Bautista - 2021. The research was of a correlational type of two variables in the form of association because they relate the variables: Reading Comprehension and Learning Achievements. The general design of the research will be non-experimental and the specific design was the correlational transactional one. The population was made up of 5th grade high school students from the Educational Institution National School Iquitos in 2021, making a total of 440 students. The sample was made up of 5th grade high school students from the National School Iquitos Educational Institution, San Juan 2021, making a total of 250. The sample was selected in a non-random way for convenience. The most important results are: tc = 4.62> tt = 2.92, gl = 2, alpha (α) of 0.05 concluding that: There is a statistically significant relationship between reading comprehension and learning achievements in the area of Citizen and Civic Training in 5th grade students of Secondary Education, National School Iquitos, San Juan 2021.en_US
dc.description.abstractEl objetivo general de investigación fue: Establecer qué relación existe entre la comprensión lectora y logros de aprendizajes en el área de Formación Ciudadana y Cívica en los estudiantes del 5to grado de secundaria, Colegio Nacional Iquitos, San Juan Bautista - 2021. La investigación fue de tipo correlacional de dos variables en forma de asociación porque relacionan las variables: Comprensión Lectora y Logros de aprendizaje. El diseño general de la investigación será el no experimental y el diseño específico fue el transeccional correlacional. La población lo conformaron los estudiantes del 5to grado de secundaria de la Institución Educativa Colegio Nacional Iquitos en el año 2021 que hace un total de 440 estudiantes. La muestra estuvo conformada por los estudiantes de 5° grado de secundaria de la Institución Educativa Colegio Nacional Iquitos, San Juan 2021 que hace un total de 250. La muestra fue seleccionada en forma no aleatoria por conveniencia. Los resultados más importantes son: tc = 4,62 > tt = 2,92, gl=2, alfa (α) de 0,05 concluyendo que: Existe relación estadísticamente significativa entre la comprensión lectora y los logros de aprendizaje en el área de Formación Ciudadana y Cívica en estudiantes de 5° grado de Educación Secundaria, Colegio Nacional Iquitos, San Juan 2021.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComprensión lectores_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectPlan de estudioses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEnseñanza públicaes_PE
dc.titleComprensión lectora y logros de aprendizaje en estudiantes del 5to. grado de secundaria Colegio Nacional Iquitos, San Juan 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70763242
renati.author.dni44896414
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorQuintanilla Huaman, Rommel Erwin
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess