Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.advisorJara Ibarra, Juan de Dios
dc.contributor.authorPinedo Ramírez, Néstor Moisés
dc.date.accessioned2023-12-28T16:25:22Z
dc.date.available2023-12-28T16:25:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 P59 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9641
dc.description.abstractThe main objective of this research was to compare second year students’ oral communication in English achievement at two secondary schools in Iquitos 2022. This study was of a comparative type with field study, contemporary transectional, and univariate designs. The study population was made up by 167 female second-grade students. The data collection tools were a valid and reliable listening test, a speaking test, and rubrics. It was found that the speaking mean score at Sagrado Corazon Public School students is slightly lower than the mean score at Nuestra Señora de Fátima School (8,775 < 9,443), in a 0-20 scale, both being at the beginner level. The study concludes that, according to a parametric t-student test for independent samples, there is statistically significant difference in oral communication in English achievement between both schools, since p-value was 0.002 < α = 0.05.en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como objetivo general comparar el nivel de logro en comunicación oral en inglés en estudiantes de segundo grado de secundaria de dos instituciones educativas de Iquitos 2022. Este estudio fue de tipo comparativo con diseños de campo, contemporáneo transeccional y univariado. La población de estudio fue de 167 estudiantes mujeres de segundo grado de secundaria de dos instituciones educativas de Iquitos. Las herramientas de recolección de datos fueron una prueba de comprensión oral y una prueba de producción oral con rubricas válidas y confiables. Se encontró que la media en comunicación oral en inglés en la Institución Educativa Pública Sagrado Corazón fue menor que del Centro Educativo Parroquial Nuestra Señora de Fátima (8,775 < 9,443), encontrándose ambas en el nivel de inicio. En conclusión, la prueba paramétrica t-student para muestras independientes comprobó que existen diferencias significativas en el nivel de logro en comunicación oral en inglés entre ambas instituciones educativas, pues el valor de p es 0,002 < α = 0,05.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectEnseñanza de idiomases_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleComunicación oral en inglés en estudiantes de segundo grado de secundaria en dos instituciones educativas de Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Portuguéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Portuguéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70019647
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3151-8569
renati.advisor.dni05348118
renati.advisor.dni05397655
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
renati.jurorRios Soria, Julio Vo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess