Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorSanchez Mundaca, Rossana Elizabeth
dc.date.accessioned2024-01-04T15:14:56Z
dc.date.available2024-01-04T15:14:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other372.47 S21 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9658
dc.description.abstractThe most relevant aspects of this study are briefly presented, the main objective of which was to explain the influence of the problem-based learning method on reading comprehension in students of the sixth grade of primary education of the Educational Institution Fe y Alegría Nª 46, in the district of San Juan Bautista in 2022. The research design was field, longitudinal, bivariate and the type of research was explanatory. The data collection was carried out through the survey and as instruments a questionnaire and a written test were used, which were subjected to a validation process before being applied to 28 students who were the population and sample at the same time. The research concludes that there is a significant influence after applying the problem-based learning method in the reading comprehension of sixth grade students, because a regular level is evidenced in 60.7% (17) of them. and an adequate level of 39.3% in reading comprehension.en_US
dc.description.abstractSe presenta de modo sucinto, los aspectos más relevantes de este estudio que formuló como objetivo principal explicar la influencia del método aprendizaje basado en problemas -ABP -, en lo que es la comprensión lectora en estudiantes de sexto grado de primaria en la Institución Educativa Fe y Alegría Nª 46, del distrito de San Juan Bautista en el 2022. Para proceder con la investigación se consideró el diseño de campo, longitudinal, bivariado y como tipo de investigación fue el explicativo. Para la obtención de los datos se utilizó la encuesta como técnica y como instrumentos se aplicaron un cuestionario y prueba escrita, los cuales fueron sometidos a un proceso de validez antes de ser aplicados a 28 estudiantes quienes fueron la población y muestra al mismo tiempo. La investigación concluye en que existe una influencia significativa después de aplicar el ABP en la comprensión lectora de estudiantes del sexto grado de educación primaria, porque se evidencia un nivel regular en el 60,7% (17) de ellos y un nivel adecuado en el 39,3% en comprensión lectora.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje basado en problemases_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectEducación basada en competenciases_PE
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleInfluencia del aprendizaje basado en problemas en comprensión lectora en estudiantes del sexto grado de educación primaria Institución Educativa Fe y Alegría N° 46 San Juan Bautista 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con mención en Problemas de Aprendizajees_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Biológicases_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con mención en Problemas de Aprendizajees_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni16733980
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline141027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorCórdova Ramírez, Eleodoro
renati.jurorDíaz Pérez, Rolando
renati.jurorHuanca Ramos, Guillermo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess