Impacto de las plataformas digitales en el desarrollo del turismo en la ciudad de Iquitos, 2022
Abstract
The general objective of the research was to determine the impact of digital platforms on the development of tourism in the city of Iquitos, 2022; I opted for an applied type study, explanatory level, under a non-experimental design, the chosen population was 312 tourists who visit said city; The survey was used as a technique and the questionnaire as an instrument. Concluding that digital platforms in the city of Iquitos have been handled efficiently (41%) since they almost always provide good products or services, they also rarely offer security to make purchases; Furthermore, digital platforms are almost always visually appealing and almost always have a good selection of services; on the other hand, digital platforms rarely protect the privacy of users. In the same way, the development of tourism has been running at a high rate (39%), this is due to the fact that tourists almost always demonstrate the promotion of traditional crafts as part of tourism, but police protection is rarely evidenced. and against fires in the city of Iquitos. Finally, the implementation of digital platforms in tourism companies in the city of Iquitos predicts the behavior of tourism development, since it explains 83.8% of this change over other variables that were not measured, therefore, it is identified that the impact of the predictors is significant at the 0.000 level. La investigación tuvo como objetivo general determinar el impacto de las plataformas digitales en el desarrollo del turismo en la ciudad de Iquitos, 2022; opto por un estudio de tipo aplicada, nivel explicativo, bajo un diseño no experimental, la población escogida fue 312 turistas que visitan dicha ciudad; se empleó como técnica a la encuesta y al cuestionario como instrumento. Concluyendo que, plataformas digitales en la ciudad de Iquitos se viene manejando de forma eficiente (41%) pues casi siempre facilitan buenos productos o servicios, también raras veces ofrecen seguridad para realizar compras; además, las plataformas digitales casi siempre son visualmente atractivas y que casi siempre tienen una buena selección de servicios; por otra parte, las plataformas digitales raras veces protegen la privacidad de los usuarios. De la misma manera, el desarrollo del turismo se viene ejecutando de forma alta (39%), esto se debe a que los turistas casi siempre evidencian la promoción de la artesanía tradicional como parte del turismo, pero raras veces se evidencia la protección policial y contra incendios en la ciudad de Iquitos. Por último, la implementación de las plataformas digitales en las empresas turísticas de la ciudad de Iquitos predice el comportamiento del desarrollo del turismo, pues explica el 83,8% de este cambio sobre otras variables que no se midieron, por lo tanto, se identifica que el impacto de los predictores es significativo al nivel 0,000.
Collections
- Tesis [159]