Show simple item record

dc.contributor.advisorAguilar Panduro, David Freddy
dc.contributor.authorLachuma Garcia, Jenny
dc.date.accessioned2024-03-01T18:01:58Z
dc.date.available2024-03-01T18:01:58Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.30281 L14 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9871
dc.description.abstractThe objective worked was: Determine the degree of relationship between PPFF Participation and Study Habits in students of Educational Institution n°60087- Lucille Gagne Pellerín” Santa Clotilde 2022. The Independent variable: Participation of the Family Parent Participation (PPFF), is conceptually defined as: “involvement of parents in the school in a collaborative way (Castro-Zubizarreta & García-Ruiz, 2013).” Page 195 cited by (CastroZubizarreta & García-Ruiz, 2016) The Dependent variable: Study Habits, is conceptually defined as: “activities ordered to learn” (Negrete, 2009) The study was of a correlational type since it sought correlation between the variables, with a non-experimental design, and the data of the variables was collected at a specific moment and at a single time. The population is 103 students. The sample will be made up of 100% of the population selected for convenience. Through the interrelation of the V.I. (Parent participation) and the V.D. (Study habits), with the cross table Level of Parental Participation by Level of study habits, a result was obtained; regular with 57.3% and 60.2% respectively. In addition, the statistic - symmetrical measures - of Tau - b was used: the values indicate that it is a negative association (-.767), between the variables: “Parent Participation and Study Habits”. Basic statistics were also used, of which the results indicate that there is a low level of relationship between parental participation and study habits in students of educational institution N°60087- Lucille Gagne Pellerín” Santa Clotilde 2022. For the inferential analysis, the Kolmogorov-Smirnov method was used. (The normality test) The data fit a normal distribution and it can be concluded that the data is normal. To determine the correlations, Pearson correlations were used. It is determined that there is a positive correlation between both variablesen_US
dc.description.abstractEl objetivo trabajado fue: Determinar el grado de relación entre la Participación de los Padres de Familia (PPFF) y Hábitos de Estudio en estudiantes de la Institución Educativa n°60087- Lucille Gagne Pellerín” santa Clotilde 2022. La variable Independiente: Participación de los Padres de Familia (PPFF), se define conceptualmente como: “implicación de progenitores en el centro escolar de forma colaborativa (Castro-Zubizarreta & García-Ruiz, 2013).” Pág. 195 citado por (Castro-Zubizarreta & García-Ruiz, 2016) La variable Dependiente: Hábitos de Estudio, se define conceptualmente como: “actividades ordenadas a aprender” (Negrete, 2009) El estudio fue de tipo descriptivo pues buscó correlación entre las variables, con diseño no experimental, y se recolectó los datos de las variables en un momento determinado y en un tiempo único. La población es 103 estudiantes. La muestra lo conformaran el 100% de la población seleccionada por conveniencia. Mediante la interrelación de la V.I. (Participación de los padres de familia) y la V.D. (Hábitos de estudio), con la tabla cruzada Nivel de Participación de los padres de familia por Nivel de hábitos de estudios se obtuvo un resultado; regular con un 57,3% y un 60,2% respectivamente. Además, se utilizó la estadística- medidas simétricas - de Tau – b: los valores indican que es una asociación negativa (-.767), entre las variables: “Participación de los Padres de Familia y Hábitos de Estudio”. También se utilizó estadística básica, del cual los resultados indican que existe un nivel de relación bajo entre la participación de los padres de familia y hábitos de estudio en estudiantes de la institución educativa N°60087- Lucille Gagne Pellerín” santa Clotilde 2022. Para el análisis inferencial se utilizó según Kolmogorov-Smirnov. (La prueba de normalidad) Los que se ajustan a una distribución normal y se puede concluir que los datos son normales. Para determinar las correlaciones se utilizó las correlaciones de Pearson. Se determina que hay una correlación positiva entre ambas variables.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleParticipación de los padres de familia y hábitos de estudio en estudiantes de la Institución Educativa N° 60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40021698
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5578-6915
renati.advisor.dni05353521
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121426es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorOlortegui Saenz, Julio Cesar
renati.jurorTorrejon Mori, Pedro Emilio
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess