Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorPongo Mendo, Enrique Gabriel
dc.contributor.authorCerrutti Gamboa, Victor Manuel
dc.date.accessioned2024-04-02T16:08:01Z
dc.date.available2024-04-02T16:08:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.other373.13 P77 2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9973
dc.description.abstractThe Mathematics Program, this innovative method is based on the basis that mathematics is and should be the result of human activity. Consequently, the development of mathematical knowledge must begin with concrete experiences and, as abstractions are learned throughout secondary education, physical objects will be eliminated depending on the progress of each student. While conversation, interaction with classmates and the teacher will help learning and the development of information. You will be able to solve the problems that arise through the use of preliminary solutions, the comparison of results, the application of some procedures or the conceptualization of mathematics itself through the confrontation of points of view based on concrete experiences. The study will be collected in one go using an instrument applied to mathematics teachers of the first grade of secondary school at the educational institutions of San Juan. The type of research is correlational-transversal, since it aims to relate the variable teaching process with student learning. The level is very high in 67% of the results, but these figures differ depending on the elements of teaching and learning development detailed in the results.en_US
dc.description.abstractEl Programa de Matemáticas, este método innovador parte de la base de que las matemáticas son y deben ser el resultado de la actividad humana. En consecuencia, el desarrollo del conocimiento matemático debe comenzar con experiencias concretas y, a medida que se vayan aprendiendo las abstracciones a lo largo de la educación secundaria, se irán eliminando los objetos físicos en función del avance de cada estudiante. Mientras que la conversación, la interacción con los compañeros y el profesor ayudarán al aprendizaje y al desarrollo de la información. Será capaz de resolver los problemas que se le planteen mediante el uso de soluciones preliminares, la comparación de resultados, la aplicación de algunos procedimientos o la propia conceptualización de las matemáticas mediante la confrontación de puntos de vista a partir de experiencias concretas. El estudio se recogerá de una sola vez utilizando un instrumento aplicado a los profesores de matemáticas del primer grado de secundaria de las instituciones educativas de San Juan. El tipo de investigación es correlacionaltransversal, ya que pretende relacionar la variable proceso de enseñanza con el aprendizaje de los estudiantes. El nivel es muy alto en el 67% de los resultados, pero estas cifras difieren en función de los elementos de desarrollo de la enseñanza y el aprendizaje que se detallan en los resultados.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectAprendizaje activoes_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleProcedimiento de enseñanza de la matemática en estudiantes del primer grado de educación secundaria y su relación con el aprendizaje en instituciones educativas del distrito de San Juan - 2009es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Docencia e Investigación Universitariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Docencia e Investigación Universitariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni18844268
renati.author.dni05217880
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline131517es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorRios Perez, Rodolfo
renati.jurorSaavedra Viteri, Elmer Samuel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess