Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorRoque Jarama, Augusto
dc.date.accessioned2024-04-18T14:21:19Z
dc.date.available2024-04-18T14:21:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.12 R83 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10041
dc.description.abstractThe study is relevant as it provides an empirical answer to the question: What is the level of emotional stress in the teaching pedagogical practice in remote teaching in primary level educational institutions of Caballococha, Ramón Castilla 2021? To this end, the general objective was to describe the level of emotional stress in their pedagogical practice in remote teaching, and to achieve this, the application of the descriptive, univariate, field and cross-sectional type was designed as a methodology. The study units were 192 teachers being at the same time the population and sample. To obtain relevant information, a questionnaire validated by experts was prepared and applied using the survey technique. The study concludes: That the level of emotional stress in the pedagogical practice of 192 (100.0%) teachers, 92.7% (178) present a medium stress level, 4.2% (8) high level and 3.1% (6) low level and the Kolmogorov-Smirnov normality test with the student’s t parametric test show results that indicate the hypothesis proposed for the research is demonstrated.en_US
dc.description.abstractEl estudio es relevante en la medida que da respuesta empírica a la interrogante: ¿Cuál es el nivel de estrés emocional en la Práctica Pedagógica Docente en enseñanza remota en instituciones educativas de nivel primaria de Caballococha, Ramón Castilla 2021?, para ello se planteó como objetivo general describir el nivel de estrés emocional en su práctica pedagógica en enseñanza remota, y para lograrlo se diseñó como metodología la aplicación del tipo descriptivo, univariado, de campo y transversal. Las unidades de estudio fueron 192 docentes siendo al mismo tiempo la población y muestra. Con la finalidad de obtener información pertinente se elaboró un cuestionario validado por expertos y aplicado mediante la técnica de encuesta. El estudio concluye: Que el nivel de estrés emocional en la práctica pedagógica de los 192 (100,0%) docentes, el 92,7% (178) presentan nivel de estrés medio, el 4,2% (8) nivel alto y el 3,1% (6) nivel bajo y la prueba de normalidad Kolmogórov-Smirnov con la prueba paramétrica t de Student muestran resultados que indican demostrada la hipótesis planteada para la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectEstrés laborales_PE
dc.subjectDocente de escuela primariaes_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.titleEstrés emocional en la práctica pedagógica docente en enseñanza remota en instituciones educativas de nivel primaria de Caballococha, Ramón Castilla 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43348381
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess