Gestión de calidad y competitividad en la empresa La Casa de las Enchiladas, Iquitos 2023
Date
2023Author
Cardenas Saavedra, Joao José
Fatama Jipa, Ruddy Karina
Metadata
Show full item recordAbstract
The objective of this work was to determine how quality management relates to competitiveness in the company La Casa de las Enchiladas, Iquitos 2023. The study population consisted of 61 restaurant customers, a resulting Pearson correlation score of 0.723 was obtained. **. With a sigma of 0.000, therefore, the hypothesis is accepted, and it is confirmed that there is a significant relationship. The questionnaire was applied as an information collection instrument through the survey, obtaining as a result of Cronbach's Alpha 0.887 and 0.758 in the variable of quality management and competitiveness respectively. El objetivo es conocer cómo la gestión de calidad afecta la competitividad dentro de La Casa de las Enchiladas, Iquitos 2023, es el objetivo. 61 clientes de restaurantes conformaron la población de estudio; como resultado, se obtuvo una puntuación de correlación de Pearson de 0,723**. Por tanto, con un sigma de 0.000, se confirma que existe una relación significativa y que se acepta la hipótesis. El cuestionario fue utilizado como instrumento de recolección de datos para la encuesta, y los resultados mostraron que las variables para gestión de calidad y competitividad tuvieron valores de Alfa de Cronbach de 0,887 y 0,758, respectivamente.
Collections
- Tesis [233]