Show simple item record

dc.contributor.advisorJara De La Cruz, Ercy Margarita
dc.contributor.authorPeña Flores, Roger Jitler
dc.date.accessioned2024-04-19T18:32:36Z
dc.date.available2024-04-19T18:32:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.158 P43 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10056
dc.description.abstractThe results of this study reveal a significant relationship between school aggression and the educational environment in the classroom of the students of IEP N°.60257 Santa Rosa de Pichana Pebas, Ramón Castilla, 2023. These findings support the main objective of the research, which sought to relate these two variables in the educational context. Relational research was applied with a cross-sectional, field and bivariate design. The sample and study population were 73 primary school students. To obtain information regarding the variables, surveys were carried out with questionnaires, instruments that passed expert judgment. At the end of the study, a correlation coefficient of rxy= -0.862 is observed, which shows the existence of a high inverse and negative relationship between school aggression and the educational environment in the classroom of students of IEP N°.60257 Santa Rosa de Pichana highlights this in the scatter diagram where a negative linear trend is observed, that is, as long as there is less school aggression, the school environment in the classroom will be quite favored.en_US
dc.description.abstractLos resultados de este estudio revelan una relación significativa entre la agresión escolar y el ambiente educativo en el aula de los estudiantes de la IEP N°.60257 Santa Rosa de Pichana Pebas, Ramón Castilla, 2023. Estos hallazgos respaldan el objetivo principal de la investigación, que buscaba relacionar estas dos variables en el contexto educativo. Se aplicó la investigación relacional con diseño transversal, de campo y bivariado. La población y muestra fueron 73 escolares de primaria. Para obtener la información respecto a las variables se hizo encuestas con cuestionarios, instrumentos que pasaron un juicio de expertos. Al concluir el estudio se aprecia un coeficiente de correlación de rxy= -0,862, que muestra la existencia de una alta relación inversa y negativa, entre la agresión escolar y el ambiente educativo en aula de estudiantes de la IEP N°.60257 Santa Rosa de Pichana remarcándose ésta en el diagrama de dispersión donde se observa una tendencia lineal negativa, esto es mientras exista menos agresión escolar, el ambiente escolar en el aula se verá bastante favorecido.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAmbiente de la clasees_PE
dc.subjectAmbiente educacionales_PE
dc.subjectViolencia en la escuelaes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleAgresión escolar y ambiente educativo en el aula en estudiantes de la IEP Nº 60257 Santa Rosa de Pichana Pebas Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43070408
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-56873247
renati.advisor.dni40499594
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCelis López, Teófilo
renati.jurorRíos Ramírez, Roger Ricardo
renati.jurorFababa Rodríguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess