Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorBriones Ahuanari de Perez, Mirian Mercedes
dc.date.accessioned2024-05-07T15:41:28Z
dc.date.available2024-05-07T15:41:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.13 B83 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10103
dc.description.abstractThe objective of this research was to identify the level of application of the didactic processes in the areas of communication and mathematics by the teachers of the three educational institutions of the district of Punchana 2022. The type of study is descriptive with quantitative approach, having as design the non-experimental research of simple descriptive type, being conformed the population of 56 teachers and as sample the total of the population, having used the non-probabilistic sampling. The technique of direct observation was used and the observation rubric was used as an instrument, being structured for each variable with its respective dimension and item; likewise, they were validated by three teachers of the primary specialty and to obtain reliability the Cronbach's alpha statistic was used, which indicates that they are reliable. Statistical graphs were used to analyze the tables of data percentages and averages. The most pertinent conclusions were the following: In the three educational institutions, the majority of teachers apply didactic processes in the areas of communication and mathematics at a regular level.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue describir la aplicación de los procesos didácticos de las áreas de comunicación y matemática utilizados por los docentes de las tres Instituciones Educativas del distrito de Punchana 2022. El tipo de estudio es descriptivo con enfoque cuantitativo, teniendo como diseño la investigación no experimental del tipo descriptivo simple, Mediante un muestreo no probabilístico, la muestra representaba a toda la población de 56 profesores. Se utilizó la técnica de la observación directa y como instrumento la rúbrica de observación, siendo estructurados por cada variable con su respectiva dimensión e item; asimismo, fueron validados por tres docentes de la especialidad primaria y para obtener la confiabilidad se utilizó el estadístico alfa de Cronbach, la cual indica que son confiables. Las tablas que contienen los porcentajes y las medias de los datos se examinaron mediante gráficos estadísticos. Las conclusiones más pertinentes fueron las siguientes: En las tres instituciones educativas la mayoría de los docentes aplican con un nivel regular los procesos didácticos en las áreas de comunicación y matemática.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDidácticaes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectEstrategias educativases_PE
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectDocente de escuaela primariaes_PE
dc.titleAplicación de los procesos didácticos en áreas de comunicación y matemática por los docentes del nivel primaria de tres instituciones educativas del distrito de Punchana 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41799738
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorGarcia Maldonado, Rogelia Socorro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess