Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorPiña Macedo, Harold Michael
dc.date.accessioned2024-05-10T16:38:24Z
dc.date.available2024-05-10T16:38:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.47 P59 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10116
dc.description.abstractThe purpose of the study was to determine the relationship that exists between VAK learning styles and reading comprehension of the students of the V cycle of primary school at the Educational Institution 60261 EL Amauta. The research was basic with a quantitative approach and non-experimental, cross-sectional design with a correlational scope. The population and sample consisted of 118 students. The results determined that the highest percentage, 43%, is in the sometimes levels - in the process of correlation between learning styles and reading comprehension, findings supported by the values obtained in the hypothesis test in which the existence of significant relationship between these variables, because a p-value < α=0.05 and a positive correlation coefficient equal to 0.849 was obtained, concluding that there is a high degree of coherence between the VAK learning styles and reading comprehension.en_US
dc.description.abstractEl propósito del estudio fue determinar la relación que existe entre estilos de aprendizaje VAK y comprensión lectora de los estudiantes del V ciclo de primaria de la Institución Educativa 60261 EL Amauta. La investigación fue de tipo básica con enfoque cuantitativo y diseño no experimental, transversal de alcance correlacional. La población y muestra fue constituida por 118 estudiantes. Los resultados determinaron que el mayor porcentaje el 43% se encuentra en los niveles a veces- en proceso de correlación entre los estilos de aprendizaje y comprensión lectora, hallazgos respaldada por los valores obtenidos en la prueba de hipótesis en la que se determinó la existencia de relación significativa entre dichas variables, debido a que se obtuvo un p-valor < α=0,05 y coeficiente de correlación positivo igual a 0,849, concluyéndose que existe un grado de coherencia alta entre las estilos de aprendizaje VAK y comprensión lectora.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectPsicología del aprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleEstilos de aprendizaje VAK y comprensión lectora de los estudiantes del v ciclo de primaria en la Institución Educativa 60261 El Amauta San Pablo Ramón Castillas 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45366699
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodríguez Quiroz, Segundo Artidoro
renati.jurorVásquez Matute, Sol Patricia
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess