Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorPerez Laban, Malu
dc.date.accessioned2024-05-13T14:51:06Z
dc.date.available2024-05-13T14:51:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.1337 P45 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10120
dc.description.abstractThis research has been developed with the purpose of determining the level of relationship between play and social skills in the children of the Initial Educational Institution N°362 Santa Rosa Caballococha 2022. This research is quantitative-relational. The population included all children, totaling 72 participants. A census sampling was carried out to select the participants. Data collection was carried out with the observation technique and the observation guide as an instrument. Before use, the instruments were validated through expert evaluation. In addition, the Pearson correlation test was applied, which resulted in a value of 0.013, the correlation between the two variables is low, which concludes that there is no significant relationship between play and social skills of the children of the Initial Educational Institution No. 362 “Santa Rosa” Cocha Horse 2022.en_US
dc.description.abstractSe ha desarrollado esta investigación con el propósito de determinar el nivel de relación entre el juego y las habilidades sociales en los niños de la Institución Educativa Inicial N°362 Santa Rosa Caballococha 2022, Esta investigación es de tipo cuantitativo relacional. La población incluyó a todos los niños, sumando un total de 72 participantes. Se realizó un muestreo censal para la selección de los participantes. La recolección de datos se llevó a cabo con la técnica de la observación y la guía de observación como instrumento. Antes de su uso, se validaron los instrumentos a través de la evaluación de expertos. Además, se aplicó la prueba de correlación de Pearson, que resultó en un valor de 0,013 la correlación entre las dos variables es baja donde se concluye que no existe relación significativa entre el juego y habilidades sociales de los niños de la Institución Educativa Inicial N°362 “Santa Rosa” Caballococha 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectJuegoes_PE
dc.subjectHabilidades socialeses_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleEl juego y las habilidades sociales de los niños de la Institución Educativa Inicial N° 362 Santa Rosa, Caballocochaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni77222129
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorPinche Ramos, Paola Melissa
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess