Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Ramirez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorShupingahua Ipushima de Nogueira, Sonia Maribel
dc.date.accessioned2024-06-11T16:16:52Z
dc.date.available2024-06-11T16:16:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.19 S47 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10190
dc.description.abstractObjective: The aim of this study was to determine the relation between fifth cycle students curricular planning and academic achievement at 60103 Llanchama school in 2022.Materials and methods: The research was non experimental with descriptive correlational design. The population and sample was made up of 42 students. For data gathering was used the questionnaire. It was observed: It was observed that between curricular planning and science and technology learning there is coefficient Rho=0.355, p= 0.021; It was observed that between curricular planning and mathematics learning there is coefficient Rho=0.625, p=0.000; and It was observed that between curricular planning and communication learning there is coefficient Rho=0.551, p=0.000. Conclusion: between curricular planning and science and technology learning there is a significant and low relationship; between curricular planning and learning in mathematics there is a significant and good relationship; and between curricular planning and learning in communication there is a significant and moderate relationship.en_US
dc.description.abstractObjetivo: Determinar la relación entre la planificación curricular y los logros de aprendizaje en estudiantes del quinto ciclo de primaria de la institución educativa N° 60103 Llanchama en el año 2022. Materiales y métodos: El diseño de investigación fue no experimental, descriptivo relacional. La población y muestra fue de 42 estudiantes. El instrumento de recolección de datos utilizado fue el cuestionario. Se observó que: la asociación entre la planificación curricular y aprendizaje de ciencia y tecnología presentó el coeficiente Rho=0.355, p=0.021; entre la planificación curricular y aprendizaje de matemática presentó un coeficiente Rho=0.625, p=0.000 y entre la planificación curricular y aprendizaje de comunicación presentó un coeficiente Rho=0.551, p=0.000. Conclusiones: entre la planificación curricular y aprendizaje de ciencia y tecnología existe una relación significativa y baja; entre la planificación curricular y aprendizaje en de matemática existe una relación significativa y moderada, y entre la planificación curricular y aprendizaje de comunicación existe una relación significativa y moderada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDiseño Curriculares_PE
dc.subjectPlanificación de la educaciónes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titlePercepción de la planificación curricular y logros de aprendizaje en estudiantes del quinto ciclo de primaria en la IE N° 60103 Llanchama, San Juan Bautista 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43352794
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZambrano Peña, Luis Nilo
renati.jurorVelasquez Panduro, Milka
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess