Calidad de servicio y su relación con las ventas en la Joyería Zafiro, Iquitos 2023

Abstract

The thesis aimed to determine the relationship between service quality and sales at Joyería Zafiro in Iquitos in 2023, utilizing a quantitative descriptive correlational approach. The results revealed a strong positive correlation (0.777), highly significant (p < 0.01), supporting the initial hypothesis. The sample of 30 cases provided statistical robustness, validating the proposed relationship. Calculating the Pearson correlation coefficient (0.777**), it was concluded that there is a moderate positive correlation between the two variables, supported by a significance value (p = 0.000 < 0.05). Consequently, the hypothesis is accepted, and it is recommended to enhance service quality to boost sales at Joyería Zafiro.
La tesis propuso determinar la relación entre la calidad de servicio y las ventas en la Joyería Zafiro, Iquitos, en 2023. Se empleó un enfoque cuantitativo de tipo descriptivo correlacional. Los resultados revelaron una fuerte correlación positiva (0.777), altamente significativa (p < 0.01) entre la calidad de servicio y las ventas, respaldando la hipótesis inicial. La muestra de 30 casos brindó robustez estadística, validando la relación propuesta. Al calcular el coeficiente de correlación de Pearson (0.777**), se concluyó que existe una correlación positiva media entre las dos variables, respaldada por un valor de significancia (p = 0.000 < 0.05). En consecuencia, se acepta la hipótesis y se recomienda mejorar la calidad de servicio para impulsar las ventas en la Joyería Zafiro.

Description

Keywords

Ventas, Calidad, Servicios de atención al cliente, Joyería

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

Creative Commons license

Except where otherwised noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess