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dc.contributor.advisorTuesta Moreno, Manuel
dc.contributor.authorMosquera Pérez, Junior Marco
dc.contributor.authorMauro Silva, William Alexander
dc.date.accessioned2024-06-25T18:40:22Z
dc.date.available2024-06-25T18:40:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other006.78 M81 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10225
dc.description.abstractThe DISAN specialized dental center located in the district of Cuñumbuqui in the province of Lamas in the San Martín region, at the initiative of the management in the face of the loss of patients and the lack of adequate care in consultations, the question arose: how Will the implementation of a web system contribute to the management of appointments and registration of medical records? The objective was to determine the contribution of this system and an improvement in management was expected. The study was quantitative, applied, with non-experimental intervention, analytical, longitudinal and prospective. The longitudinal trend design was used to explain the aforementioned contribution. The sample universe was made up of 830 patients, 364 came from May 1 to 28 and 466 came from June 5 to 30, 2023. To determine the difference between before and after implementation regarding the management of appointments and history records clinics, Chi square for homogeneity was used and to determine whether patient satisfaction improved, Mann-Whitney U was used with a significance level of 5%. Regarding appointment management, it improved from 89.9% to 100%; Regarding the management of medical records, it improved from 79.4% to 100%; and satisfaction improved from disagreeing to completely agreeing. It is concluded that the implementation of a web system improves the management of appointments and registration of medical records.en_US
dc.description.abstractEl centro odontológico especializado DISAN ubicado en el distrito de Cuñumbuqui de la provincia de Lamas de la región San Martín, por iniciativa de la gerencia frente a la pérdida de pacientes y la falta de adecuada atención en las consultas, surgió la interrogante ¿de qué manera contribuirá la implementación de un sistema web en la gestión de citas y registro de historias clínicas? El objetivo fue determinar la contribución de este sistema y se esperaba una mejora en la gestión. El estudio fue cuantitativo, aplicada, con intervención no experimental, analítico, longitudinal y prospectivo. Se utilizó el diseño longitudinal de tendencia para explicar la mencionada contribución. El universo muestral estuvo conformado por 830 pacientes, 364 acudieron del 01 al 28 de mayo y 466 acudieron del 05 al 30 de junio del 2023. Para determinar la diferencia entre antes y después de la implementación respecto a la gestión de citas y registros de historias clínicas se utilizó Chi cuadrado de homogeneidad y para determinar si mejora la satisfacción del paciente se utilizó U de Mann Whitney con un nivel de significancia del 5%. Respecto a la gestión de citas, mejoró de 89.9% a 100%; respecto a la gestión de historias clínicas, mejoró de 79.4% a 100%; y la satisfacción, mejoró, de no estar de acuerdo a totalmente de acuerdo. Se concluye que la implementación de un sistema web mejora la gestión de citas y registro de historias clínicas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectServicios webes_PE
dc.subjectSistemas de información para la gestiónes_PE
dc.subjectCitas y horarioses_PE
dc.subjectHistorias clínicases_PE
dc.subjectConsultorios odontológicoses_PE
dc.titleSistema web de gestión de citas e historias clínicas para el centro odontológico especializado Disan Cuñumbuqui - San Martín 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero(a) de Sistemas e Informáticaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni72914687
renati.author.dni75559657
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0746-7108
renati.advisor.dni05336037
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline612156es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVerme Insua, Juan Manuel
renati.jurorMarthans Ruiz, Angel Alberto
renati.jurorBertens Lopez, Jorge Augusto
dc.publisher.countryPEes_PE


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