Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos del Águila, Perlita
dc.contributor.authorMurrieta López, María Margarita
dc.date.accessioned2024-06-27T17:08:30Z
dc.date.available2024-06-27T17:08:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.4 M95 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10230
dc.description.abstractThe central purpose of the study was to evaluate the educational program of recreational activities in improving literacy in I.E. students. N° 6010130 Santa Amelia district of Pevas 2023. The study was an applied quantitative approach with a quasi-experimental design that applied a pre-test and post-test. As an instrument, a 10-question questionnaire was used. The sample was made up of 19 students from the experimental group and 12 from the control group. The study's results determined that students in the experimental group to whom the educational program was applied obtained a higher average (12.58) than the students in the control group (9.58) in literacy and its dimensions. He concluded that the difference in averages between the students of the experimental group, subjected to the educational program in question, and those of the control group, who followed the traditional method, was statistically significant (p-value < 0.05), indicating that the former had notably higher performance in literacy and instructed skills.en_US
dc.description.abstractEl propósito central del estudio fue evaluar el programa educativo de actividades lúdicas en la mejora de la lectoescritura en los estudiantes de la I.E. N° 6010130 Santa Amelia distrito de Pevas 2023. El estudio fue de enfoque cuantitativo de tipo aplicada con diseño cuasiexperimental que aplicó un pretest y post test. Como instrumento utilizó un cuestionario de 10 preguntas. La muestra estuvo conformada por 19 estudiantes del grupo experimental y 12 del grupo de control. El estudio en sus resultados determinó que estudiantes del grupo experimental a quienes se les aplicó el programa educativo obtuvieron mayor promedio (12,58) que los estudiantes del grupo de control (9,58) en la lectoescritura y en sus dimensiones. Llegó a la conclusión que la diferencia de promedios entre los estudiantes del grupo experimental, sometidos al programa educativo en cuestión, y aquellos del grupo de control, que siguieron el método tradicional, fue estadísticamente significativa (p-valor < 0,05), indicando que los primeros tuvieron un desempeño notablemente superior en lectoescritura y habilidades instruidas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLecturaes_PE
dc.subjectEscrituraes_PE
dc.subjectJuegos educativoses_PE
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titlePrograma educativo de actividades lúdicas en la lectoescritura de los estudiantes en la Institución Educativa N°6010130 Santa Amelia, Pevas 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43995536
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5752-8410
renati.advisor.dni05844736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodríguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorGarcia Maldonado, Rogelia Socorro
renati.jurorNavarro Cobos, Herlinda
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess