Show simple item record

dc.contributor.advisorJara de la Cruz, Dercy Margarita
dc.contributor.authorVargas Nolorve, Ingrid Alejandra
dc.date.accessioned2024-07-01T16:43:40Z
dc.date.available2024-07-01T16:43:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.1394 V28 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10243
dc.description.abstractThis study determines the relationship between tutoring quality and hyperactivity among students at the Initial Educational Institution N° 602 Primavera San Juan Bautista during the year 2023. Adopting a non-experimental, relational, field, bivariate, and cross-sectional methodological approach, the research encompassed all 77 children enrolled in the institution as its population and sample. A questionnaire and an observation guide, both validated by experts, were used for data collection, along with survey techniques and direct observation. The results revealed a significant negative correlation (Pearson of -0.732) between tutoring quality and hyperactivity, indicating that improvements in tutoring are associated with a reduction in hyperactivity levels. This empirical evidence highlights the importance of implementing effective pedagogical strategies to mitigate hyperactivity among students, as evidenced by the inverse linear trend observed in the dispersion analysis.en_US
dc.description.abstractEste estudio determina la relación entre la calidad de la tutoría y la hiperactividad en los alumnos de la Institución Educativa Inicial N° 602 Primavera San Juan Bautista durante el año 2023. Adoptando un enfoque metodológico no experimental, relacional, de campo, bivariado y transversal, la investigación abarcó a la totalidad de los 77 niños inscritos en la institución como su población y muestra. Para la recolección de datos se emplearon un cuestionario y una guía de observación, ambos validados por expertos, junto con técnicas de encuestas y observación directa. Los resultados revelaron una significativa correlación negativa (Pearson de -0,732) entre la calidad tutorial y la hiperactividad, indicando que la mejora en la tutoría está asociada con una reducción en los niveles de hiperactividad. Esta evidencia empírica resalta la importancia de implementar estrategias pedagógicas eficaces para mitigar la hiperactividad entre los estudiantes, evidenciada por la tendencia lineal inversa observada en los análisis de dispersión.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTutoríaes_PE
dc.subjectCalidad de la educaciónes_PE
dc.subjectHiperactividades_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleCalidad tutorial e hiperactividad en niños de la Institución Educativa Inicial N° 602 Primavera, San Juan Bautista 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72762070
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5687-3247
renati.advisor.dni40499594
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChucos Calixto, Walter Luis
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess