Show simple item record

dc.contributor.advisorAguilar Panduro, David Freddy
dc.contributor.authorMozombite Chota, Erika
dc.date.accessioned2024-07-03T15:17:45Z
dc.date.available2024-07-03T15:17:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.1534 M84 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10245
dc.description.abstractThe study sought to determine the degree of relationship between Motivation and Emotional Intelligence in students to see if Motivation is related to a moderate degree with Emotional Intelligence in students. It was worked with a non-experimental design, at the applied research level, since the variables were measured to propose solutions to a specific problem. It is a correlational study because the correlation between the following variables was sought: VI (X): Motivation. VD (Y): Emotional Intelligence. The population, object of study was constituted by the students of the II.EE. N°60078 "Yraida Rojas Regra" Pebas 2021, at a rate of 436 enrolled students and we worked with a sample of 57 students to whom the survey/questionnaire was applied, obtaining as a result that the correlation is significant at the 0.01 level (bilateral). Value of Spearman's Rho statistic calculated = 0.357. Estimated p-value = 0.006 = 0.6% (using SPSS version 27), so the null hypothesis is rejected if: p-value < 0.05 (p = bilateral asymptotic significance). With this the Decision Making is: At an error level of 0.6% the motivation is related with a moderate degree with the Emotional Intelligence in students of the Educational Institution N°60078 "Yraida Rojas Regra" Pebas 2021; concluding that it is demonstrated at a confidence level of 95% the hypothesis of the research: "The motivation is related with a moderate degree with the Emotional Intelligence in students of the Educational Institution N°60078 "Yraida Rojas Regra" Pebas 2021."en_US
dc.description.abstractEl estudio buscó determinar el grado de relación entre la Motivación e Inteligencia emocional en estudiantes de la ii.ee n°60078 “Yraida Rojas Regra” de la ciudad de Pebas, en el 2022. Fue trabajado con un diseño no experimental, en el nivel de investigación aplicada, ya que se midió las variables para plantear soluciones a un problema específico. Es un estudio correlacional porque se buscó la correlación entre las variables: VI (X): Motivación. VD (Y): Inteligencia Emocional. La población, objeto de estudio estuvo constituido por los estudiantes de la II.EE. N°60078 “Yraida Rojas Regra” Pebas 2021, a razón de 436 matriculados y se trabajó con una muestra de 57 estudiantes a quienes se les aplicó la encuesta/cuestionario, obteniéndose como resultado de que la correlación es significativa en el nivel 0,01 (bilateral). Valor de Estadístico Rho de Spearman calculado = 0,357. Estimación del p-valor = 0,006 = 0,6% (mediante el programa SPSS versión 27), por lo que se rechaza la hipótesis nula si: p –valor < 0,05 (p = significación asintótica bilateral). Con ello la Toma de decisión es: A un nivel de error del 0,6% la motivación se relaciona con un grado moderado con la Inteligencia Emocional en estudiantes de la Institución Educativa N°60078 “Yraida Rojas Regra” Pebas 2021; concluyendo que se demuestra a un nivel de confianza del 95% la hipótesis de la investigación: “La motivación se relaciona con un grado moderado con la Inteligencia Emocional en estudiantes de la Institución Educativa N°60078 “Yraida Rojas Regra” Pebas 2021.”es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.subjectMotivaciónes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleMotivación e inteligencia emocional en estudiantes de la Institución Educativa N° 60078 Yraida Rojas Regra, Pebas 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46200662
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5578-6915
renati.advisor.dni05353521
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121426es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Quiroz, Segundo Artidoro
renati.jurorMesia Tejada, Oditta
renati.jurorRengifo Rengifo, Moises
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess