Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorSalate Sinarahua, Rosa
dc.date.accessioned2024-07-11T17:19:26Z
dc.date.available2024-07-11T17:19:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.0114 S18 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10271
dc.description.abstractThe purpose of this research was to analyze the understanding between the implementation of values and interpersonal interactions in children enrolled in the Initial Educational Institution No. 274 Caballococha during the year 2023. The methodological approach adopted was characterized by its quantitative and relational nature. , with a non-experimental research design. The total population (N) included 87 children enrolled in said institution, and it was decided to use a sample size equivalent to the size of the population. Data collection was carried out through observation, using a specific guide as a recording instrument. The results obtained from Spearman's Rho compensation coefficient gave a value of 0.096. Consequently, the research hypothesis is rejected, confirming the alternative hypothesis that there is no significant relationship between the practice of values and interpersonal relationships in the children of the Initial Educational Institution N°274 Caballococha during the year 2023.en_US
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación consistió en analizar la compresión entre la implementación de los valores y las interacciones interpersonales en los niños matriculados en la Institución Educativa Inicial N°274 Caballococha durante el año 2023. El enfoque metodológico adoptado se caracterizó por su naturaleza cuantitativa y relacional, con un diseño de investigación no experimental. La población total (N) incluyó a 87 niños inscritos en dicha institución, y se decidió utilizar un tamaño de muestra equivalente al tamaño de la población. La recolección de datos se llevó a cabo de observación mediante, utilizando una guía específica como instrumento de registro. Los resultados obtenidos a partir del coeficiente de compensación Rho de Spearman arrojaron un valor de 0,096. En consecuencia, se rechaza la hipótesis de investigación, confirmando la hipótesis alternativa de que no existe una relación significativa entre la práctica de valores y las relaciones interpersonales en los niños de la Institución Educativa Inicial N°274 Caballococha durante el año 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectValores moraleses_PE
dc.subjectRelaciones interpersonaleses_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titlePráctica de valores y las relaciones interpersonales en niños de la Institución Educativa Inicial N° 274 Caballococha 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05783427
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Américo
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess