Satisfacción y desempeño de los padres de familia de los estudiantes de la Institución Educativa Primaria N° 60252 El Amazonas Beirut 2023

Abstract

The relevance of the study lies in uncovering the relationship between parental satisfaction and performance in a primary educational institution in Beirut. To carry out the study, a relational research approach and a cross-sectional, bivariate fieldwork were considered. The study focused on parents as the unit of analysis, with a population and sample size of 104 parents, who were administered validated questionnaires using survey techniques to collect data. The results reveal a significant correlation (Kendall's Tau-b = 0.969) between parental satisfaction and performance at Primary Educational Institution No. 60252 El Amazonas Beirut, supported by a notable statistical significance (p < 0.001). This indicates that a high level of parental performance is closely linked to their degree of satisfaction. Furthermore, Student's t-test analysis shows a significant value (t = 11.3823, p < 0.001), reinforcing the association between the variables studied and validating the proposed hypothesis.
La relevancia del estudio radica en dar a conocer la relación entre la satisfacción y el desempeño de los padres de familia de una institución educativa de primaria en la localidad de Beirut. Para llevar a cabo el estudio se consideró el tipo de investigación relacional y un trabajo de campo, transversal y bivariado. Se tuvo como unidad de estudio al padre de familia, siendo 104 de ellos la población y muestra, aplicándoseles cuestionarios validados mediante la técnica de encuesta con la finalidad de recabar datos. Los resultados muestran una correlación significativa (Tau-b de Kendall = 0.969) entre la satisfacción y el desempeño de los padres de familia en la Institución Educativa Primaria N° 60252 El Amazonas Beirut, respaldada por una significancia estadística destacada (p < 0.001). Esto indica que un alto nivel de desempeño por parte de los padres está estrechamente vinculado con su grado de satisfacción. Además, el análisis de la prueba t de Student revela un valor significativo (t = 11.3823, p < 0.001), reforzando la asociación entre las variables estudiadas y validando la hipótesis propuesta.

Description

Keywords

Satisfacción del cliente, Participación de los padres, Escuela primaria

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

Creative Commons license

Except where otherwised noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess