dc.contributor.advisor | Dávila Panduro, Susy Karina | |
dc.contributor.advisor | Garcia Romero, Norma Jesus | |
dc.contributor.author | Lozan Sanchez, Alexia Xiomara | |
dc.date.accessioned | 2024-07-11T17:19:27Z | |
dc.date.available | 2024-07-11T17:19:27Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 373.1334 L91 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10276 | |
dc.description.abstract | The main objective of this main objective of this research was to determine the effect of the Visme application on the the Visme application in the design of infographics with 4th grade students at I.E. TNT. high school students at I.E. TNT. Manuel Clavero Muga - Iquitos, in the year 2023. The dimensions taken as dimensions were the format and the design of infographics. dimensions were taken as the format and organization of the infographics. The The study was developed in an experimental way, where the quasi-experimental method was applied, since there were two groups, one of them experimental method was applied, with two groups, one experimental and one control group, of the 172 students in the population, a group of 69 students were selected for the sample of the 172 students in the population, a group of 69 students were selected for the sample, from which the two groups of 34 and 35 sample units were formed. and 35 sample units were formed, using a questionnaire and a collection sheet to collect the necessary information. questionnaire and a data collection sheet, where both both instruments were subjected to the content validity test and the reliability test content validity test and reliability test, giving in both cases positive results to be applied and as main results it was possible to determine that with a p-value = 0.5. p-value = 0.000 < 0.05; it can be affirmed that the Visme application improves the design of infographics in 4th grade students infographics in 4th year high school students at I.E. TNT. Manuel Clavero Muga - Iquitos, in the year 2023, concluding that the use of the Visme application improves the design of infographics in students. | en_US |
dc.description.abstract | La presente investigación se trazó como objetivo principal determinar el efecto que tiene la aplicación Visme en el diseño de infografías con estudiantes de 4to de secundaria en la I.E. TNT. Manuel Clavero Muga – Iquitos, en el año 2023. Se tomaron como dimensiones el formato y la organización de las infografías. El estudio se desarrolló de forma experimental, donde se aplicó el método cuasi experimental, por contar con dos grupos uno experimental y otro de control, donde de los 172 estudiantes en la población, fueron seleccionados para la muestra un grupo de 69 estudiantes de donde se formaron los dos grupos de 34 y 35 unidades muestrales, utilizando para poder recolectar la información necesaria un cuestionario y una hoja de recolección de datos, donde ambos instrumentos fueron sometidos a la prueba de validez de contenido y a la prueba de confiabilidad, dando en ambos casos positivo para ser aplicado y como resultados principales se pudo determinar que con un valor de p-valor = 0,000 < 0,05; se puedo afirmar que la aplicación Visme mejora el diseño de infografías en estudiantes de 4to de secundaria en la I.E. TNT. Manuel Clavero Muga – Iquitos, en el año 2023, concluyéndose que el uso de la aplicación Visme mejora el diseño de las infografías en los estudiantes. | es_PE |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | spa | es_PE |
dc.publisher | Universidad Nacional de la Amazonía Peruana | es_PE |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Informática educativa | es_PE |
dc.subject | Infografía | es_PE |
dc.subject | Estudiante de secundaria | es_PE |
dc.subject | Escuelas públicas | es_PE |
dc.title | Efecto de la aplicación visme en el diseño de infografías con estudiantes de cuarto de secundaria en la I.E. Teniente Manuel Clavero Muga, Iquitos 2023 | es_PE |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es_PE |
thesis.degree.discipline | Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Sociales | es_PE |
thesis.degree.grantor | Universidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades | es_PE |
thesis.degree.name | Licenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Sociales | es_PE |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 | es_PE |
renati.author.dni | 48031191 | |
renati.advisor.orcid | https://orcid.org/0000-0001-5235-532X | |
renati.advisor.orcid | https://orcid.org/0000-0003-2951-8172 | |
renati.advisor.dni | 40200098 | |
renati.advisor.dni | 40215396 | |
renati.type | https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis | es_PE |
renati.discipline | 121266 | es_PE |
renati.level | https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional | es_PE |
renati.juror | Celiz Lopez, Teofilo | |
renati.juror | Torrejon Mori, Pedro Emilio | |
renati.juror | Diaz Vasquez, Selva Libertad | |
dc.publisher.country | PE | es_PE |