Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorEscalante Huanaco, Vilma
dc.date.accessioned2024-07-12T17:12:26Z
dc.date.available2024-07-12T17:12:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.133 E78 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10282
dc.description.abstractThe main objective of this research was to examine the relationship between educational materials and learning achievements in the area of social sciences in high school students of the Ezequiel Ataucusi Ramón Castilla Educational Institution in the year 2022. To carry out the study, a correlational approach was shown with a non experimental cross-sectional research design. The population consisted of 117 high school students and a census sample was used. In the research, the questionnaire and a documentary analysis sheet were used as instruments. To ensure the validity of these instruments, it was carried out by three experts. The results of the Spearman Rho relationship test, calculated to be 0.076, indicate that the relationship between both variables is very low. Consequently, the demonstration of this research leads to rejecting the general hypothesis, the null hypothesis is accepted, which indicates that there is no significant relationship between educational materials and learning achievements in the area of social sciences in high school students of the Institution. Educational Ezequiel Ataucusi Ramón Castilla in the year 2022.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de esta investigación fue examinar la relación entre los materiales educativos y logros de aprendizaje en el área de ciencias sociales en los estudiantes de secundaria de la Institución Educativa Ezequiel Ataucusi Ramón Castilla en el año 2022. Para llevar a cabo el estudio, se mostró un enfoque correlacional con un diseño de investigación no experimental de tipo transversal. La población consistió en 117 estudiantes de secundaria y se empleó una muestra censal. En la investigación, se empleó el cuestionario y una ficha de análisis documental como instrumentos. Para asegurar la validez de estos instrumentos se realizó mediante tres expertos. Los resultados de la prueba de relación de Rho de Spearman, calculada es 0.076, indica que la relación entre ambas variables es muy baja. En consecuencia, la demostración de esta investigación lleva a rechazar la hipótesis general, se acepta la hipótesis nula, que indica que no existe una relación significativa entre los materiales educativos y logros de aprendizaje en el área de ciencias sociales en estudiantes de secundaria de la Institución Educativa Ezequiel Ataucusi Ramón Castilla en el año 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMaterial didácticoes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectCiencias socialeses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleUso de materiales educativos y logros de aprendizaje del área de ciencias sociales en estudiantes de secundaria de la Institución Educativa Ezequiel Ataucusi, Ramón Castilla 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43021828
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorOlortegui Saenz, Julio Cesar
renati.jurorTorrejon Mori, Pedro Emilio
renati.jurorCalderon Huarmiyuri, Alana
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess