Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorTamani Nolorve, Billy
dc.date.accessioned2024-07-16T16:54:50Z
dc.date.available2024-07-16T16:54:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.1529 T18 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10293
dc.description.abstractThe present study had the objective of evaluating the students of the Educational Institution Nº 60001 of the city of Iquitos, 2022. The research work is at the descriptive level of study and is of a direct quantitative nature. The population consisted of 325 primary school students, while the sample consisted of 176 students based on proportional distribution. The questionnaire served as an instrument and the survey technique was used. Statistical graphs were used to analyze the averages and percentages of the data tables. The most relevant conclusions of the analysis of the weighted mean component of the students' multiple intelligences are presented below: With a score of 39.4, naturalistic intelligence is the most developed, followed by intrapersonal intelligence with a score of 36.3, spatial intelligence with a score of 34.4, musical intelligence with an average of 32.3 and bodily-kinesthetic intelligence with an average of 31.2. The data collected were evaluated by means of statistical tables and graphs, the mean was applied, which made it possible to respond to the stated objectives.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio tuvo como objetivo evaluar a los alumnos de la Institución Educativa Nº 60001 de la ciudad de Iquitos, 2022. El trabajo de investigación se encuentra en el nivel descriptivo de estudio y es de naturaleza cuantitativa directa. La población estuvo conformada por 325 alumnos del nivel primario, mientras que la muestra estuvo conformada por 176 alumnos en base a la distribución proporcional. El cuestionario sirvió de instrumento y se empleó la técnica de la encuesta. Se utilizaron gráficos estadísticos para analizar los promedios y porcentajes de las tablas de datos. A continuación se exponen las conclusiones más relevantes del análisis del componente medio ponderado de las inteligencias múltiples de los alumnos: Con una puntuación de 39,4, la inteligencia naturalista es la más desarrollada, seguida de la inteligencia intrapersonal con una puntuación de 36,3 ; la inteligencia espacial con una puntuación de 34, 4; inteligencia musical con un promedio de 32,3 y la inteligencia Corporal- kinestésica con un promedio de 31, 2 . Los datos recolectados fueron evaluados mediante tablas y gráficos estadísticos, se aplicó la media, lo que permitió responder a los objetivos planteados.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteligencias múltipeses_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuela primariaes_PE
dc.titleEvaluación de las inteligencias múltiples en estudiantes de la Institución Educativa Primaria N° 60001 Meneleo Meza López, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76457495
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess