Uso de las habilidades sociales comunicativas en estudiantes de la Institución Educativa Pública Bilingüe N° 60375 Nueve de Octubre, San Pablo 2021
Abstract
This research was carried out with the purpose of characterizing the degree of mastery of social and communicative competencies among the students of the Public Bilingual Educational Institution No. 60375 Nueve de Octubre, located in the district of San Pablo, throughout the year 2021. From a methodological perspective, a descriptive approach was adopted, supported by a non-experimental, cross sectional, univariate and field design. The research covered a population and sample made up of 46 primary level students of the aforementioned institution. To collect information, a survey was used, applying a questionnaire that had been validated in advance by specialists in the field. The results obtained indicate that the level of competence in social and communicative skills of the students is distributed as follows: 58.7% have a regular level, 39.1% have a good level, and only 2.2% reach a very good level. Esta investigación se realizó con la finalidad de caracterizar el grado de dominio de las competencias sociales y comunicativas entre los alumnos de la Institución Educativa Pública Bilingüe N° 60375 Nueve de Octubre, ubicada en el distrito de San Pablo, a lo largo del año 2021. Desde una perspectiva metodológica, se adoptó una aproximación descriptiva, apoyada en un diseño no experimental, transversal, univariado y de campo. La investigación abarcó una población y muestra compuesta por 46 estudiantes del nivel primario de la mencionada institución. Para el levantamiento de información se utilizó una encuesta, aplicando un cuestionario que había sido validado anticipadamente por especialistas en la materia. Los resultados obtenidos indican que el nivel de competencia en habilidades sociales y comunicativas de los estudiantes se distribuye de la siguiente manera: un 58.7% presenta un nivel regular, un 39.1% un nivel bueno, y solo un 2.2% alcanza un nivel muy bueno.
Collections
- Tesis [116]