Clima organizacional y calidad de atención en la Municipalidad Provincial de Ucayali Contamana 2023
Abstract
The study objective of the report was to determine the relationship between the organizational climate and quality of care in the Provincial Municipality of Ucayali Contamana 2023. We opted for an applied type study accompanied by a non-experimental design, taking as a sample 89 workers, to whom a questionnaire was applied for the collection of information. Obtaining as results that, the organizational climate in this institution is qualified as inadequate by 50% of the respondents, since most of the workers express job insecurity, dissatisfaction with the schedule and lack of involvement in decisions and see limited opportunities for professional growth. On the other hand, the quality of care in the Municipality is rated as good by 50% of the sample, since they offer the requested service in adequate times and always have clear information about the services they provide, show a high predisposition to resolve conflicts in their work, respond quickly to the needs of users, and always maintain an attitude of respect towards their colleagues. Finally, it was determined that there is a relationship between the variables, with a correlation coefficient of 0.517 and a statistical significance of 0.00 (positive mean). El informe tuvo como objetivo de estudio determinar la relación entre el clima organizacional y calidad de atención en la Municipalidad Provincial de Ucayali Contamana 2023. Se optó por un estudio tipo aplicada acompañado de un diseño no experimental, tomando como muestra a 89 trabajadores, a quienes se les aplico un cuestionario para el recojo de información. Obteniendo como resultados que, el clima organizacional en dicha institución es calificada como inadecuada por el 50% de los encuestados, pues mayoría de los trabajadores expresan inseguridad laboral, insatisfacción con el horario y falta de involucramiento en decisiones y ven limitadas oportunidades de crecimiento profesional. Por otro lado, la calidad de atención en la Municipalidad es calificada como buena por el 50% de la muestra, ya que ofrecen el servicio solicitado en tiempos adecuados y siempre tienen información clara sobre los servicios que brindan, muestran una alta predisposición para resolver conflictos en su trabajo, responden con celeridad a las necesidades de los usuarios, y siempre mantienen una actitud de respeto hacia sus colegas. Finamente, se determinó que existe una relación entre las variables, con un coeficiente de correlación de 0,517 y una significancia estadística de 0,00 (positiva media).
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- Tesis [233]