Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorSangama Garcia, Rosana
dc.date.accessioned2024-08-01T18:12:37Z
dc.date.available2024-08-01T18:12:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.87 S21 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10328
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the effect of the application of the singing workshop on the creativity of children from the Institution Educative Initial N°430 San José de Verseba, Ramón Castilla, in 2023. Using an applied quantitative research approach, it was designed an experiment with two groups: one control and one experimental, with a total population of 51 children. Data collection was carried out through observation, using an observation guide validated by experts. The results showed that, before the intervention, both groups had similar standard deviations in creativity. However, after the singing workshop, a significant increase in the creativity of the experimental group was observed, with a standard deviation of 31.04 ± 3.072, compared to the control group, which obtained 27.44 ± 2.656. This increase is directly attributed to the singing workshop. In conclusion, the application of the singing workshop has a significant effect on the development of children's creativity at the Institution Educative Initial N°430 San José de Verseba, Ramón Castilla, in 2023.en_US
dc.description.abstractEl propósito de este estudio fue determinar el efecto de la aplicación del taller de canto en la creatividad de niños de la Institución Educativa Inicial N°430 San José de Verseba, Ramón Castilla, en el 2023. Utilizando un enfoque de investigación cuantitativa aplicada, se diseñó un experimento con dos grupos: uno de control y otro experimental, con una población total de 102 niños, 51 niños grupo de control y 51 niños grupo experimental. La recolección de datos se realizó mediante observación, utilizando una guía de observación validada por expertos. Los resultados mostraron que, antes de la intervención, ambos grupos tenían desviaciones estándar similares en creatividad. Sin embargo, tras el taller de canto, se observó un incremento significativo en la creatividad del grupo experimental, con una desviación estándar de 31,04 ± 3,072, comparado con el grupo control que obtuvo 27,44 ± 2,656. Este aumento se atribuye directamente al taller de canto. En conclusión, la aplicación del taller de canto tiene un efecto significativo en el desarrollo de la creatividad de los niños en la Institución Educativa Inicial N°430 San José de Verseba, Ramón Castilla, en 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTaller educativoes_PE
dc.subjectCantoes_PE
dc.subjectCreatividades_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleAplicación del taller de canto en la creatividad en niños de la Institución Educativa Inicial N°430 San José de Verseba, Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni42000549
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess