Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorAmpuero Gonzales, Anny Maribel
dc.date.accessioned2024-08-05T17:30:48Z
dc.date.available2024-08-05T17:30:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.2011 A53 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10333
dc.description.abstractThe present research had the following main question: To what extent do managerial leadership and organizational culture influence the educational performance of teachers in Educational Institutions in the province of Requena, 2021? And as a general objective: To explain the influence of managerial leadership and organizational culture on the educational performance of teachers in the Educational Institutions of the province of Requena, 2021. The study is explanatory, because it is not only made up of descriptions, but also explains in detail the influence of managerial leadership and organizational culture on the educational performance of teachers. The design is field-based, cross-sectional and multivariate. It was made up of 41 directors and 26 deputy directors, making a total of 67 respondents. The technique used for data collection was the survey, and the instrument was the questionnaire. The study concludes that, "There is a significant influence of managerial leadership and organizational culture on the educational performance of teachers in the Educational Institutions of the province of Requena, 2021. In other words, the coefficient of managerial leadership (β1 = 2.204) is the ratio of change in educational performance for each unit of educational leadership (p-value = 0.017<0,05). On the other hand, β2 = 2.932, the rate of change in educational performance for each unit of the organizational culture (p-value = 0.003<0.05).en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo la siguiente interrogante principal: ¿En qué medida el liderazgo directivo y la cultura organizacional influyen en el desempeño educativo de los docentes de las Instituciones Educativas de la provincia de Requena, 2021? Y como objetivo general: Explicar la influencia del liderazgo directivo y la cultura organizacional en el desempeño educativo de los docentes en las Instituciones Educativas de la provincia de Requena, 2021. El estudio es de tipo explicativo, porque no sólo se conforma en descripciones, sino explicar de manera detallada la influencia del liderazgo directivo, la cultura organizacional en el desempeño educativo de los docentes. El diseño es de campo, transeccional y multivariado La población y muestra es finita. Estuvo conformada de 41 directores y 26 subdirectores, haciendo un total de 67 encuestados. La técnica que se utilizó para la recolección de datos fue la encuesta, y el instrumento el cuestionario. El estudio concluye que, “Existe influencia significativa del liderazgo directivo y la cultura organizacional en el desempeño educativo de los docentes en las Instituciones Educativas de la provincia de Requena, 2021. Es decir, el coeficiente del liderazgo directivo (β1 =2,204) es razón de cambio del desempeño educativo por cada unidad de liderazgo educativo (p-valor= 0,017 <0,05). Por otro lado β2 = 2,932, razón de cambio del desempeño educativo por cada unidad de la cultura organizacional (p-valor=0,003<0,05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLiderazgoes_PE
dc.subjectDirectoreses_PE
dc.subjectCultura organizacionales_PE
dc.subjectRendimiendo de la educaciónes_PE
dc.titleLiderazgo directivo cultura organizacional y desempeño educativo de los docentes en las instituciones educativas de la provincia de Requena 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40683260
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorRamos Ruiz, Roberto
renati.jurorReategui Torres, Gil Romer
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess