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dc.contributor.advisorAyala Namuche, Luz Magdalena
dc.contributor.authorPadilla Flores, Ditor Diter
dc.date.accessioned2024-08-07T15:54:47Z
dc.date.available2024-08-07T15:54:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other336.2 P14 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10342
dc.description.abstractThe main objective of the final report is to determine the relationship between municipal tax education programs and tax culture in the taxpayers of the province of Requena, 2022. Here, an applied type study was chosen, descriptive-correlational level with an experimental or design, taking as a sample 217 taxpayers to whom a questionnaire consisting of a questionnaire of questions was used. These results show that the tax education program is classified as regular (24%), this is because they almost never know the procedure or rules for paying taxes in the Municipality; the municipality almost never uses the media to disseminate information about taxation; and the municipality almost never raises awareness through tax awareness campaign activities. For its part, the tax culture is regular (25%), since sometimes it organizes its finances so that it can pay its taxes in a timely manner; However, they almost never know what taxes must be paid to the municipality; but the municipality sometimes promotes an adequate provision of public services; He is also satisfied with the tax guidance received by the municipality's staff; and comply with paying your taxes within the due date. Managing to determine that there is a moderate correlation between the variables contrasted by a correlation coefficient of 0.654 and a significance of 0.000.en_US
dc.description.abstractEl informe final tiene como objetivo principal determinar la relación entre los programas de educación tributaria municipal y la cultura tributaria en los contribuyentes de la provincia de Requena, 2022. Aquí se optó por un estudio tipo aplicada, nivel descriptivo-correlacional con un diseño o experimental, tomando como muestra a 217 contribuyentes a quienes se les empleo una encuesta conformada por un cuestionario de interrogantes. Estos resultados demuestran que el programa de educación tributaria es calificado como regular (24%) esto se debe a que casi nunca conoce el procedimiento o reglas para tributar en la Municipalidad; el municipio casi nunca utiliza medios de comunicación para divulgar información sobre tributación; y la municipalidad casi nunca sensibiliza mediante actividades de campañas sobre la conciencia tributaria. Por su parte, la cultura tributaria es regular (25%), puesto que a veces organiza sus finanzas de manera que pueda pagar sus impuestos de forma oportuna; no obstante, casi nunca conoce que tributos se debe pagar a la municipalidad; pero la municipalidad a veces promueve una adecuada prestación de servicios públicos; también queda satisfecho con la orientación tributaria recibida por el personal de la municipalidad; y cumple con pagar sus impuestos dentro de la fecha de vencimiento. Logrando determinar que existe una correlación moderada entre las variables contrastada por un coeficiente de correlación de 0.654 y una significancia de 0.000.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTributaciónes_PE
dc.subjectCulturaes_PE
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectMunicipalidades_PE
dc.titleLos programas de educación tributaria municipal y la cultura tributaria en los contribuyentes de la provincia de Requena 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineContabilidades_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameContador(a) Público(a)es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni05357699
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9478-1925
renati.advisor.dni17533227
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline411026es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBalbuena Hernandez, José Ricardo
renati.jurorRodriguez Icomena, Lloid Alex
renati.jurorRuiz Paredes, Otto
dc.publisher.countryPEes_PE


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