Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorRamirez Palomino, Sharon Denisse
dc.date.accessioned2024-08-08T17:19:57Z
dc.date.available2024-08-08T17:19:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.1523 R21 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10348
dc.description.abstractThe study presents a non-experimental type of research with a simple descriptive design; The general objective: explain the level of significant learning in the Initial Education teachers of the educational institutions “Los Arbolitos and 602 Primavera”. The instrument used was a questionnaire of questions about meaningful learning, with 24 items. The sample used in the research was 85 teachers from the two educational institutions in the district of Iquitos. The results of the study in general terms on the level of meaningful learning, of the 85 (100.0%) Initial teachers at the I.E. “Los Arbolitos and 602 Primavera, 29.4% (25) presented a low level, 42.4% (36) of them at the average level and 28.2% (24) of them presented a high level in learning. significant; It is concluded that significant learning in initial education teachers is above average.en_US
dc.description.abstractEl estudio presenta como tipo de investigación el no experimental con diseño descriptivo simple; el objetivo general: explicar el nivel de aprendizaje significativo en las docentes de educación Inicial de las instituciones educativas “Los Arbolitos y 602 Primavera”. El instrumento que se utilizó fue un cuestionario de preguntas acerca del aprendizaje significativo, con 24 ítems, la muestra con que se trabajó en la investigación fue de 85 docentes entre las dos instituciones educativas del distrito de Iquitos. Los resultados del estudio en términos general sobre el nivel del del aprendizaje significativo, de los 85 (100,0%) docentes de Inicial en la I.E. “Los Arbolitos y 602 Primavera, el 29,4% (25) presentaron nivel bajo, 42,4% (36) de ellos en el nivel promedio y el 28,2% (24) de los mismos presentaron nivel alto en el aprendizaje significativo; se concluye, que el aprendizaje significativo en las docentes de educación Inicial se encuentra por encima del promedio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje significativoes_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleNivel de aprendizaje significativo en docentes de educación inicial Institución Educativa los Árbolitos y 602 Primavera, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72893187
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVásquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorRomero Ochoa, Rosa Virginia
renati.jurorRíos Gil de Rojas, Josefa Alegría
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess