Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Babilonia, Walter Jaime
dc.contributor.authorDahua Arimuya, Jazmin
dc.date.accessioned2024-08-20T17:24:06Z
dc.date.available2024-08-20T17:24:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.7 D12 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10377
dc.description.abstractThis quantitative, cross-sectional study investigated whether educational games affect mathematics learning, in a sample of 99 children from I.E.I. N°847 Nuestra Señora de la Purísima Punchana 2023, where the findings show that educational games do not improve mathematics, algebra, geometry or spatial awareness. The evaluation coefficients, ranging from 0.025 to 0.106, indicate a minimal connection between the factors. Furthermore, the high significance level (between 0.298 and 0.803) suggests that Ha cannot be rejected in any case, indicating that there is insufficient statistical evidence to support a significant relationship between educational games and skill acquisition. This could be due to several factors, such as ineffective educational games or factors not considered in the analysis.en_US
dc.description.abstractEste estudio cuantitativo y transversal investigó si los juegos educativos afectan el aprendizaje de matemáticas, en una muestra de 99 niños de la I.E.I. N°847 Nuestra Señora de la Purísima Punchana 2023, donde los hallazgos muestran que los juegos educativos no mejoran las matemáticas, el álgebra, la geometría o la conciencia espacial. Los coeficientes de evaluación, que oscilan entre 0,025 y 0,106, indican una conexión mínima entre los factores. Además, el alto nivel de significancia (entre 0,298 y 0,803) sugiere que Ha no puede rechazarse en ningún caso, lo que indica que no hay evidencia estadística suficiente para respaldar una relación significativa entre los juegos educativos y la adquisición de habilidades. Esto podría deberse a varios factores, como juegos educativos ineficaces o factores no tenidos en cuenta en el análisis.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectJuego educativoes_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleLos juegos educativos y el aprendizaje en la matemática en niños de la Institución Educación Inicial N°847 Nuestra Señora de la Purísima, Punchana 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44447209
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0009-0009-3289-1788
renati.advisor.dni09801455
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCeliz Lopez, Teofilo
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorHuerta Bardales, Victoria de Jesus
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess