Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorGarcia Rodriguez, Wendy Patricia
dc.date.accessioned2024-08-20T17:24:07Z
dc.date.available2024-08-20T17:24:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.11 G26 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10379
dc.description.abstractObjective: Determine the relationship that exists between learning styles and learning achievement in the area of communication of students in the sixth grade of primary school at the I.E. No. 60080 of the Ramón Castilla district, during the 2023 school year. Materials and methods: The research design was non-experimental, field, correlational and transectional. The population and sample was 110 students. The data collection instruments were two question questionnaires. It was observed that: the results obtained from the statistical analysis using the Spearman coefficient demonstrated a significant relationship between learning styles (active, reflective, theoretical and pragmatic) and learning achievements, with correlation coefficients that vary between r= 0.502 and r=0.632, and a significance less than 0.01. Conclusion: The correlation is positive but moderate.en_US
dc.description.abstractObjetivo: Determinar la relación que existe entre los estilos de aprendizaje y logro de aprendizajes en el área de comunicación de los estudiantes del sexto grado de primaria de la I.E. Nº 60080 del distrito de Ramón Castilla, durante el año escolar 2023. Materiales y métodos: El diseño de investigación fue no experimental, de campo, correlacional y transeccional. La población y muestra fue de 110 estudiantes. Los instrumentos de recolección de datos fueron dos cuestionarios de preguntas. Se observó que: los resultados obtenidos a partir del análisis estadístico utilizando el coeficiente de Spearman demostraron una relación significativa entre los estilos de aprendizaje (activo, reflexivo, teórico y pragmático) y los logros de aprendizaje, con coeficientes de correlación que varían entre r=0.502 y r=0.632, y una significancia menor a 0.01. Conclusión: La correlación es positiva pero moderada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleEstilos de aprendizaje y logros de aprendizaje en el área de comunicación en estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa Nº 60080, Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70102124
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorMurrieta Vasquez, Pedro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess