Show simple item record

dc.contributor.advisorBalbuena Hernández, José Ricardo
dc.contributor.authorRamos Chávez de Young, Gloria Greisy
dc.date.accessioned2024-08-20T17:24:09Z
dc.date.available2024-08-20T17:24:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other658.408 R21 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10387
dc.description.abstractThe social commitment of companies today is an aspect that generates value and allows society's recognition of business activity, a situation that must be addressed with the purpose of formulating viable improvement alternatives, the study proposes with a general objective to determine the relationship that exists between corporate social responsibility and job satisfaction in the company Electro Oriente S.A. year 2023, with the participation of 81 collaborators and data collection through a 24-question questionnaire with a statistical reliability of Cronbach's alpha 0.863, a quantitative approach was applied, a non experimental correlational design and a significant and positive relationship of 0.702 in Pearson's Rho, with a significance value of 0.000 between corporate social responsibility and employee job satisfaction, the company's commitment to socially responsible practices is directly associated with higher levels of job satisfaction, than a correlation moderate positive between social responsibility and the significance of the task, indicating that the increase in efforts in social responsibility translates into an improved perception of the importance of work responsibilities, which presents a moderate positive correlation between social responsibility and working conditions. work suggests that commitment to responsible practices positively influences the improvement of the work environment and that there is a moderate positive relationship between social responsibility and personal recognition, which demonstrates that business commitment to social responsibility translates into a higher perception of recognition on the part of employees, highlighting the importance of valuing individual contributions in a socially responsible context.en_US
dc.description.abstractEl compromiso social de las empresas en la actualidad es un aspecto que genera valor y permite el reconocimiento de la sociedad a la actividad empresarial, situación que debe abordarse con el propósito de formular alternativas de mejora viables, el estudio plantea con objetivo general determinar la relación que existe entre la responsabilidad social empresarial y la satisfacción laboral en la empresa Electro Oriente S.A. año 2023, con la participación de 81 colaborados y la recolección de datos mediante un cuestionario de 24 interrogantes con una fiabilidad estadística de alfa de Cronbach 0.863, se aplicó un enfoque cuantitativo, un diseño no experimental correlacional y se obtuvo una relación significativa y positiva de 0.702 en el Rho de Pearson, con un valor de significancia de 0.000 entre la responsabilidad social empresarial y la satisfacción laboral de los empleados, el compromiso de la empresa con prácticas socialmente responsables está directamente asociado con niveles más altos de satisfacción laboral, que una correlación positiva moderada entre la responsabilidad social y la significación de la tarea, indicando que el aumento de esfuerzos en responsabilidad social se traduce en una percepción mejorada de la importancia de las responsabilidades laborales, que se presenta correlación positiva moderada entre la responsabilidad social y las condiciones de trabajo sugiere que el compromiso con prácticas responsables influye positivamente en la mejora del entorno laboral y que existe relación positiva moderada entre la responsabilidad social y el reconocimiento personal lo cual demuestra que el compromiso empresarial con la responsabilidad social se traduce en una percepción más elevada de reconocimiento personal por parte de los empleados, destacando la importancia de valorar las contribuciones individuales en un contexto socialmente responsable.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectResponsabilidad social de la empresaes_PE
dc.subjectSatisfacción en el trabajoes_PE
dc.subjectEmpresas eléctricases_PE
dc.titleResponsabilidad social empresarial y su relación con la satisfacción laboral en la empresa Electro Oriente S.A. año 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Gestión Públicaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Gestión Públicaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni42033480
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8483-7048
renati.advisor.dni41578090
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline417477es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorZevallos Egoavil, Hugo Luis
renati.jurorRamirez Cervan, Juan Carlos
renati.jurorRamirez Gomez, Rolan
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess