Análisis del servicio de consejería estudiantil en la facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2022
Abstract
In this research study, the general objective was to compare the quality of student counseling services at the Faculty of Education and Humanities Sciences of the National University of the Peruvian Amazon 2022, according to professional careers. The research was of comparative type with field, contemporary cross sectional, and univariate designs. Data collection was carried out using a valid and reliable questionnaire. Among the main findings were that the student counseling service in its planning and execution stages fell within the categories of average, while it was deficient in the evaluation stage. It is concluded that there are no statistically significant differences in the counseling service among the ten professional careers in their planning and execution dimensions (p< α=0.05), however there are differences in the evaluation stage (p< α=0,05). En este trabajo de investigación se ha formulado como objetivo general comparar la calidad del servicio de consejería estudiantil de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en el año 2022, según carrera profesional. La investigación fue comparativa con diseños de campo, transversal contemporáneo y univariado. El instrumento de recolección de datos fue cuestionario validado. Entre los principales resultados tenemos: El servicio de consejería estudiantil en sus etapas de planificación y ejecución están en la categoría de regular y deficiente en la etapa de evaluación. Se concluye que no existen diferencias estadísticamente significativas en el servicio de consejería entre las 10 carreras profesionales ni en sus dimensiones de planificación y ejecución. (p< α=0,05), pero sí en la etapa de evaluación (p< α=0,05).