Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorTapullima Silis, Rosa
dc.contributor.authorRíos Escobedo, Verónica
dc.date.accessioned2024-08-21T17:30:13Z
dc.date.available2024-08-21T17:30:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.42 T21 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10390
dc.description.abstractIn this research study, the general objective was to compare the quality of student counseling services at the Faculty of Education and Humanities Sciences of the National University of the Peruvian Amazon 2022, according to professional careers. The research was of comparative type with field, contemporary cross sectional, and univariate designs. Data collection was carried out using a valid and reliable questionnaire. Among the main findings were that the student counseling service in its planning and execution stages fell within the categories of average, while it was deficient in the evaluation stage. It is concluded that there are no statistically significant differences in the counseling service among the ten professional careers in their planning and execution dimensions (p< α=0.05), however there are differences in the evaluation stage (p< α=0,05).en_US
dc.description.abstractEn este trabajo de investigación se ha formulado como objetivo general comparar la calidad del servicio de consejería estudiantil de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en el año 2022, según carrera profesional. La investigación fue comparativa con diseños de campo, transversal contemporáneo y univariado. El instrumento de recolección de datos fue cuestionario validado. Entre los principales resultados tenemos: El servicio de consejería estudiantil en sus etapas de planificación y ejecución están en la categoría de regular y deficiente en la etapa de evaluación. Se concluye que no existen diferencias estadísticamente significativas en el servicio de consejería entre las 10 carreras profesionales ni en sus dimensiones de planificación y ejecución. (p< α=0,05), pero sí en la etapa de evaluación (p< α=0,05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAsesoramiento educativoes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectUniversidades públicases_PE
dc.titleAnálisis del servicio de consejería estudiantil en la facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Docencia Universitariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Docencia Universitariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41426762
renati.author.dni40793053
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline131067es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorGuzmán Cornejo, Edgar
renati.jurorPérez Tenazoa, Néstor Oswaldo
renati.jurorLópez Mori, Daveiba
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess